خطیب جمعه قم:

عاشورای غزه، سرآغاز رسوایی آمریکا و صهیونیسم/ امت اسلام از بی تفاوتی دولت‌ها در برابر اسراییل نخواهد گذشت

آیت الله «اعرافی» گفت: عاشورای غزه سرآغاز رسوایی آمریکا و صهیونیسم جهانی خواهد شد و امت اسلام از بی تفاوتی برخی دولت‌ها در برابر جنایات اسراییل، نخواهد گذشت.
کد خبر: ۶۶۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵ - 10May 2024

عاشورای غزه، سرآغاز رسوایی آمریکا و صهیونیسم/ امت اسلام از بی تفاوتی دولت‌ها در برابر اسراییل نخواهد گذشتبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» خطیب جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مساله فلسطین و جنبش دانشجویی اروپا و آمریکا اظهار داشت: حقیقتا باید از حوادث غزه به عاشورای غزه تعبیر کرد و قطعا این حوادث سرآغاز رسوایی صهیونیسم و آمریکا خواهد شد.

وی با بیان اینکه فلسطین مساله غم‌افزا و جان‌کاهی است، افزود: این آدم‌کشی، زن‌کشی، کودک‌کشی، قتل عام، بی‌رحمی و قساوت در حدی که با لوله‌های تانک کودکان فلسطینی را مستقیم هدف قرار می‌دهند و همه زیرساخت‌های حیاتی یک ملت، آن هم صاحبان اصلی یک سرزمین را تخریب کرده‌اند که این مساله وجدان هر انسان بیدار و منصفی را تکان می‌دهد.

خطیب جمعه قم با بیان این مطلب که چهره مزدوران منطقه‌ای و ساکتان در برابر این قتل عام، سیاه و پرونده آنان نیز تاریک شد گفت: یک عده‌ای مزدورند و می‌ترسند، شما وعده صادق و درخشش انوار قدرت خدا در منطقه به دست ایران توانمند را ندیدید.

وی ادامه داد: شما قدرت مقاومت و بیداری جریان مقاومت را مشاهده نکردید، رعب و وحشت را از دل‌های خود بیرون نمایید، در برابر قاتلان فرزندان عرب و اُمت اسلام این جور رذیلانه سکوت نکنید؛ امت اسلام از این دولت‌هایی که در برابر صهیونیسم خاموش شدند، نخواهد گذشت.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اجماع همه علما و فقیهان از همه مذاهب این است که وقتی دشمنی رویاروی امت اسلام قرار دارد، نباید با او معامله کرد، تجارت انجام داد، سفارت‌خانه‌های او را باز نگه داشت و کالاهایش را خرید.

وی در ادامه افزود: این اتفاق اسلام است و انتظار رسول خدا (ص) از شماست که دست از این ارتباط و همکاری بردارید.

خطیب جمعه قم در بخشی سخنان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های ۹۳ و ۹۴ دو نامه خطاب به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند، آن زمان کسانی بودند که عمق مساله را دریافت نمی‌کردند، شاید در ذهن‌شان نیز سئوال‌هایی مطرح می‌شد.

اعرافی گفت:، اما امروز جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا نشان‌دهنده عمق بینش رهبر معظم انقلاب در یک دهه قبل است؛ جوانان غرب که در بسیج و پای منبر ما و در جریان انقلاب اسلامی نبوده‌اند و امواج این انقلاب را مستقیم ندیده‌اند، ولی وجدان انسانی و روح الهی آنان بیدار شده‌است.

وی بیان کرد: جوانان غربی با وجدان‌های بیدار در صحنه حاضرند و این نشان داد که نامه‌های رهبر انقلاب درست بود، ما به عنوان مراکز علمی، دانشجویان و طلبه‌های ایران اعلام می‌کنیم در کنار دانشجویان آمریکایی قرار داریم.

اعرافی ادامه داد: انتظار می‌رود که این بیداری مانند جنبش دانشجویی ضد آپارتاید و ضد جنگ ویتنام شود، استمرار پیدا کند، مردم آمریکا را نیز نجات می‌دهد، صهیونیست‌ها ملت آمریکا و اروپا را به اسارت گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از رئیس جمهوری و همکاران‌شان به خاطر سفر به قم گفت: از نخستین سفر رئیس جمهور، مجموعه‌ای از مصوبه‌ها اجرا و بخش‌هایی نیز تکمیل خواهد شد.

امام جمعه قم گفت: برای رئیس جمهور و همه همراهان و همکاران ایشان آرزوی توفیق داریم، بار سنگینی بر دوش دولت است که جز با همکاری و همراهی مردم، برداشتن این بار ممکن نیست.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: امروز در جلسه بسیار خوب جامعه مدرسین با رئیس جمهور، نکته‌های مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در میان گذاشته شد و توضیح‌هایی دادند، امیدواریم دغدغه‌های مراجع تقلید، علما، حوزه، مردم متدین و جامعه ما در قلمرو‌های مختلف بیش از پیش مورد عنایت قرار بگیرد، همه هم باید همکاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار