قدرشناسی از ۴۳ سال مجاهدت فرمانده بی‌ادعا+ فیلم و تصاویر

پیکر سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» پیشکسوت دفاع مقدس و امنیت پایدار بر دستان مردم و یادگاران دفاع مقدس در مشهدالرضا تشییع شد.
کد خبر: ۶۶۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱ - 05May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، در پی عروج سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» معاون اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس و جانشین اسبق قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران، مراسم تشییع پیکر این پیشکسوت دفاع مقدس و امنیت پایدار با حضور سردار سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجتبی غفورپور» مشاور فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «رسول جباری» جانشین قرارگاه شهید برونسی، حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم امروز در مشهد برگزار شد.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا در مجتمع فرهنگی مهدیه آغاز و با مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت ادامه پیدا کرد.

در ادامه ضمن قرائت پیام تسلیت «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران به مناسبت عروج سردار ایافت و وداع خانواده این پیشکسوت دفاع مقدس و امنیت پایدار، شرکت‌کنندگان پیکر سردار ایافت را تا حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) بدرقه کردند.

در بخشی از پیام «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس آمده است: عروج شهادت‌گونۀ سردار رشید اسلام و جانباز سرافراز، سرتیپ پاسدار سیدمجید ایافت موجب تأسف و تأثر گردید.

این پیام می‌افزاید: ایشان رزمنده‌ای مجاهد، فرماندهی با اخلاص، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و هم‌رزم وفادار سردار شهید محمود کاوه بودند که پس از دوران دفاع‌مقدس نیز با مجاهدت و تعهد، مسئولیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف را بر عهده داشتند که به‌طور یقین خدماتشان در گنجینۀ افتخارات این کشور به یادگار باقی خواهد ماند.

در پایان این پیام تاکید شده است: ضمن تجلیل از رشادت‌های سردار مخلص و باصفا سید مجید ایافت و عرض تسلیت به مردم ولایتمدار خراسان و شهر مقدس مشهد، هم‌رزمان، دوستان و خانوادۀ صبور و گران‌قدر، برای آن مجاهد فقید، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

پیکر سردار ایافت بعد از طواف در حرم امام مهربانی‌ها و قرائت نماز بر پیکر این فرمانده دفاع مقدس توسط حجت‌الاسلام‌المسلمین «سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری» نماینده سابق رهبر معظم انقلای اسلامی در سوریه، جهت خاکسپاری در جوار همرزمان شهیدش به بهشت رضا انتقال یافت.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید «محمود کاوه» بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار شهید خراسان اشاره کرد.

قدرشناسی از ۴۳ سال مجاهدت فرمانده بی‌ادعا+ فیلم و تصاویر

قدرشناسی از ۴۳ سال مجاهدت فرمانده بی‌ادعا+ فیلم و تصاویر

قدرشناسی از ۴۳ سال مجاهدت فرمانده بی‌ادعا+ فیلم و تصاویر

قدرشناسی از ۴۳ سال مجاهدت فرمانده بی‌ادعا+ فیلم و تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار