رئیس پلیس فتای فراجا:

مسدود کردن ۳۵ میلیارد ریال وجوه حاصل از سرقت‌های اینترنتی/ ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران منهدم شد

سردار «مجید» با اشاره به انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری از مسدود کردن ۳۵ میلیارد ریال وجوه حاصل از برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای استان خبر داد. 
کد خبر: ۶۶۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳ - 05May 2024

مسدود کردن ۳۵ میلیارد ریال وجوه حاصل از سرقت‌های اینترنتی/ ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران منهدم شدبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، سردار «وحید مجید» رئیس پلیس فتای فراجا امروز در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه پلیس فتای استان از پلیس‌های دارای رتبه در حوزه کشف جرایم سایبری بین استان‌های کشور است، اظهار داشت: پلیس فتای مازندران در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه دوم شده است که جا دارد از تلاش‌های و زحمات سردار «مفخمی شهرستانی» فرمانده انتظامی و سرهنگ «خورشاد» رئیس پلیس فتای استان قدردانی کنم. 

وی با بیان اینکه به دلیل ضریب بالای نفوذ اینترنت در استان مازندران و دریافت خدمات بالای سایبری شهروندان، طبیعتاً مجرمان اینترنتی در این حوزه فعالیت بیشتری دارند، افزود: پلیس فتای استان با جرایم مختلفی در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها مواجه است. 

این مسئول کلاهبرداری اینترنتی با تاکید بر بازار‌های آنلاین، برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز، مزاحمت‌های اینترنتی، دسترسی به اطلاعات افراد و قمار و شرط بندی اینترنتی را از اولویت‌های جرایم سایبری در استان مازندران برشمرد. 

رئیس پلیس فتای فراجا در مازندران از انهدام ۲۰ باند در حوزه‌های مختلف جرایم سایبری در استان مازندران، خبر داد و بیان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از وجوه مردم که از سوی مجرمان سایبری به صورت غیرمجاز برداشت شده بود با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای مازندران مسدود شد که روش خوبی برای حفظ وجوه مردم و اقدام قانونی برای برگشت آن به حساب شهروندان است. 

سردار مجید با اشاره به اینکه در حوزه طرح نور اقدامات قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم، گفت: تقریباً ۹ هزار و ۸۳۵ تار نما و صفحه را که دارای تاثیر منفی در حوزه امنیت اخلاقی مردم بوده و در انتشار تصاویر نامربوط و محتوا‌های غیرمتعارف فعالیت داشته رصد و مورد پایش قرار دادیم. 

وی عنوان کرد: با تمرکز عملیاتی روی ۳ هزار و ۸۴۲ مورد و انطباق آن با جرم انگاری بالغ بر ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی با استفاده از کاربران هوشمندی که در این حوزه داشته ایم و اعلام به فتای مراکز استان اقدام شد. 

رئیس پلیس فتای فراجا همچنین از برخورد قضائی و عملیاتی با یک هزار مورد از این صفحات و تارنما‌ها و حذف محتوا‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در این حوزه با همکاری شهروندان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها