دانش‌آموخته مدرسه سپاه در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

همه دانش‌آموزان با عشق و علاقه برای دفاع از کشور وارد مدرسه سپاه شدند

همه دانش‌آموزان با عشق و علاقه برای دفاع از کشور، مردم و نائل شدن به درجه شهادت همه سختی‌ها را قبول می کردند.
کد خبر: ۱۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ - 05May 2014

همه دانش‌آموزان با عشق و علاقه برای دفاع از کشور وارد مدرسه سپاه شدند

"سیدمحمد شاهمرادی" از دانش آموختگان دوره اول مدرسه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه سال ۶۲ از طریق اعلامیه روزنامه متوجه پذیرش مدرسه سپاه شدیم گفت: سال ۶۲ وقتی از طریق روزنامه متوجه شدیم مدرسهای تحت عنوان مدرسه امام صادق (ع) برای مدیریت جنگ دانشآموزان را آموزش میدهد، برای ثبت نام اقدام کردیم.

وی دبیرستان البرز و علوی را از مدارس مورد توجه دانشآموزان آن زمان دانست و افزود: دانشآموزان آن زمان بیشتر تلاش میکردند وارد مدرسه البرز و علوی شوند چرا که در اینها دبیرستانهای مطرح زمان بود اما با اطلاع از وضعیت دبیرستان سپاه همه نگاهها به این سمت تغییر جهت کرد.

شاهمرادی تصمیم گیری برای ورود به مدرسه سپاه را یکی از مهمترین مشکلات پیش روی دانشآموزان ممتازه عنوان کرد و گفت: ورود به مدرسه سپاه با وجود آزمون و مصاحبه به قدری دشوار بود اما تصمیم گیری درباره آینده کاری و شغلی هر فرد مهمتر از مراحل ورودی بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: وقتی برای ثبت نام به مدرسه سپاه رفتیم مسئولین مدرسه به ما گفتند هیچ آینده شغلی و کاری برای شما تضمین نمیشود و دانشآموزان در مدرسه سپاه برای دفاع از کشور تلاش میکردند.

شاهمرادی دلیل قبول شرایط این مدرسه را عشق دانشآموزان برای دفاع از کشور و مردم دانست و بیان کرد: همه دانشآموزان با عشق و علاقه برای دفاع از کشور، مردم و نائل شدن به درجه شهادت همه سختیها را قبول میکردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که خانوادهشان با این موضوع مشکلی نداشتند، گفت: دوران دفاع مقدس تحول عظیمی را در مردم ایجاد کرده بود بطوری که حاضر بودند از همه چیز برای کشور بگذرند، خانواده دانشآموزان مدرسه سپاه از مهمترین عوامل حضور فرزندانشان در این مجموعه بود.

وی اذعان کرد: بچههای مدرسه به دلیل اینکه شبانه روز در کنار همدیگر بودند همانند یک خانواده بزرگ بودند که برای همدیگر از هر تلاشی کوتاهی نمیکردند.

شاهمرادی سطح دانش آموزان در مدرسه را در حد دبیرستانهای خیلی خوب و تیزهوشان برشمرد و ادامه داد: مدرسه سپاه با وجود معلمان نمونه و دلسوز و گردآوری بچههای نخبه فضای خوبی را برای رقابت درسی بین دانشآموزان به وجود آورده بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: تهذیب و اخلاق دانشآموزان به قدری رشد کرده بود که بعد از مدتی بچهها تاب حضور در مدرسه را نداشتند و هر تلاشی را برای حضور در جبهه انجام میدادند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه به شدت با حضور دانشآموزان سپاه بدون مجوز در جبهه مخالفت میکرد به طوری که بعضی از بچهها که از طریق پایگاه بسیج به منطقه میرفتند از سوی مدرسه توبیخ میشدند تا جایی که بعضی از بچهها پس از بازگشت به مدرسه مورد قبول قرار نمیگرفتند.

شایان ذکر است؛ مدرسه سپاه تهران در سال ۱۳۶۲ با هدف تامین نیروهای قوی و با دانش برای مدیریت و اداره کشور و جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس تاسیس شد، دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق (ع)) در طول هشت سال جنگ تحمیلی با حضور درخشان خود در جبهههای نبرد حماسه آفریده و شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند. از میان دانش آموزان این دبیرستان طی هشت سال دفاع مقدس ۱۰۰ شهید، ۷ آزاده و قریب ۵۰۰ نفر جانباز شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار