برگزاری یادواره شهدا توجه به هویت و ریشه فکری مردم دارد

امام جمعه شهرستان چالوس گفت: برگزاری یادواره شهدا توجه به هویت و ریشه فکری، فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی مردم دارد.
کد خبر: ۲۱۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ - 28November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری» امام جمعه شهرستان چالوس ظهر امروز در یادواره 505 شهید دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم شهرستان‌های چالوس و کلاردشت که با حضور مشاور نظامی مقام معظم رهبری در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ایام وفات حضرت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: با حضور در چنین مراسم‌هایی روح شهید و دل خانواده شهدا شاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدای چالوس آخرین مرتبه در سال 90 برگزار شد، افزود: چند سال این یادواره به تأخیر افتاده بود اما امسال با برنامه‌ریزی ستاد یادواره افتخار آن را داریم که مراسم را در هفته بسیج به‌پا کنیم.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه بیشتر شهیدان از نیروهای بسیجی بودند، تصریح کرد: این شهر یادآور اعزام بسیجیان و شهدای گرانقدری است که همگی از چالوس به‌جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند و به‌حق که قدمگاه 21 هزار شهید شمال کشور است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا فرهنگ و سنتی است که از یادواره شهدای کربلا و اربعین اباعبدالله‌الحسین به‌‌ما رسیده است، عنوان کرد: همان‌طور که برگزاری یادواره شهدای کربلا سبب زنده ماندن حماسه و هدف ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) می‌شود، برگزاری یادواره‌های شهدا نیز سبب بیداری مردم، عموم جامعه چه پیروان و شیعیان و چه کسانی که ارتباط اعتقادی ندارند شده است.

راشدی‌نوری خاطر‌نشان کرد: برگزاری یادواره شهدا بر گرفته از سنتی است که از یادبود شهدا در کربلا موجب بیداری و رهایی از غفلت‌ها بوده و فرصتی است که ما را از زمینی بودن به آسمانی شدن انتقال می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهدا خود در اوج بصیرت بودند، اظهار کرد: یادواره‌های شهدا در حقیقت ارتباط با شهدا است که در کسب بصیرت و آزادی از قید و بند و وابستگی‌های مادی و دنیایی دست کشیدند.

امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه آیات قرآن بیانگر اوج تأثیرگذاری شهدا است، بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که امروز بر سر سفره آماده این شهیدان نشسته‌ایم و این مراسم برای آن است که ما به‌جای‌ماندگان از این قافله راه شهیدان را بشناسیم و آن را ادامه دهیم.

راشدی‌نوری با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا توجه به هویت و ریشه فکری، فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی مردم دارد، تصریح کرد: با این اقدام خانواده‌ها، جوان‌ها و نسل جدید انقلاب پی می‌برند که نسل گذشته برای حفظ مرز و بوم، اعتقادات و جلوگیری از واردات افکار انحرافی و تجاوز و ظلم به مملکت جان خود را فدا کردند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه جوان‌های نسل فعلی باید این دستاورد را حفظ کنند، گفت: یادواره‌های شهدا علاوه بر پیام‌هایی که برای دشمنان دارد دستاورد دیگرش این‌است که این ملت وارث چنین جوانمردی‌هایی هستند که حاضر شدند برای حفظ و دفاع از ناموس جان و هستی خود را از دست دهند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار