از سوی انتشارات شهید کاظمی؛

مجموعه چهار جلدی خانه عنکبوت منتشر شد/ روایت داستانی رخنه در موساد

مجموعه رمان خانه عنکبوت با تالیف صالح مرسی نویسنده مصری از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شد.
کد خبر: ۲۱۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ - 11December 2016
مجموعه چهار جلدی خانه عنکبوت منتشر شد/ روایت داستانی رخنه در موسادبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، انتشارات شهید کاظمی مجموعه رمان «خانه عنکبوت» را در چهار مجلد و با طراحی جلد تازه روانه بازار کتاب کرد. این مجموعه رمان به قلم صالح مرسی، از نیروهای دستگاه اطلاعات مصر در زمان جمال عبدالناصر است که در این کتاب ها به داستان نفوذ در دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می پردازد و یکی از پرفروش ترین کتاب ها در جهان عرب در طول این سال ها بوده است.

این مجموعه رمان با عناوین نفوذ در موساد، سکو، اشک دشمن و شکار شکارچی (در دو مجلد) با ترجمه عبدالمهدی آگاه‌منش سید مهدی نورانی منتشر شده است.

صالح مرسی نویسنده این مجموعه متولد سال ۱۹۲۹ در «کفرالزیات» از استان «الغربیه» مصر است. وی در مدت ۶۷ سال گذشته از زندگی خود سعی کرد بیشترین وقت خود را برای نگارش رمان‌هایی صرف کند که به سیستم‌های اطلاعاتی مصر و رژیم صهیونیستی پرداخته و توام با داستان‌هایی حقیقی و واقعی است.

استفاده مرسی از داستان‌های واقعی نشان از رابطه بسیار خوب او با افسران بلندپایه سازمان اطلاعات مصر بوده و حتی این شائبه را پیش آورده بود که گویا او برای نگارش این رمان‌ها از سوی این سازمان انتخاب شده است.

قدرت بالای مرسی در ایجاد حس تعلیق و تصویرسازی های زیبای این مجموعه از آن مجموعه‌ای خواندنی و پرکشش را ایجاد کرده است که در این زمینه موضوع بکر و کمتر پرداخته شده رمان‌ها نیز بی‌تاثیر نیست.

در بخشی از رمان نفوذ در موساد از این مجموعه می‌خوانیم:

تنها کافی بود که هلن نگاهی به این اسکناس بیاندازد تا همه چیز را درک کند. روی نصف اسکناس دستخط دیوید را دید که نوشته بود: اینها هموطنان من هستند.

نصف اسکناسی را که در کیف پول دیوید پیدا کرده بود، در حقیقت نامه ناتمامی از سوی دیوید به او بود: هلن! اعتماد کن...و بعد از آن چیزی نوشته نشده بود!

بعد از اینکه دو نیمه اسکناس را کنار هم قرار داد، نامه کامل شد: هلن! اعتماد کن، اینها هم‌وطنان من هستند. امضاء: دیوید

آنچه در درجه اول برای هلن اهمیت داشت، شناخت حقیقت بود. او می‌خواست بداند دیوید واقعا که بوده است. این موضوع همان‌قدر به او مربوط می‌شد که به کودکانش و آینده آنها.

این مجموعه به تازگی از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شده است.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها