مشاور وزير كشور در امور ايثارگران در گفت‌وگو با دفاع پرس:

رسانه‌های «آشنا به مفهوم فداکاری» اثرگذار هستند

«غلامرضا ياوندعباسی» گفت: زمانی می‌توانيم بگوییم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ فداكاری اثرگذار هستند، که با این مفهوم آشنا باشند.
کد خبر: ۲۲۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ - 10January 2017
رسانه‌های آشنا به مفهوم فداکاری اثرگذار هستند

«غلامرضا ياوندعباسی» مشاور وزير كشور در امور ايثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با تاكيد بر اين كه جایگاه رسانه در كنار نظام آموزشی كشور می‌تواند در ترويج فرهنگ ايثارگری بسيار مفيد باشد، اظهار داشت: در كنار رسانه‌ها و نظام آموزشی، كانون خانواده در امر اشاعه فرهنگ نیكوكاری جایگاه ويژه‌ای دارد. رسانه‌ها همراه نظام آموزشی با يادآوری فرهنگ نیكوكاری بايد به اهمیت این موضوع بپردازند.

وی دنیاطلبی را نقطه مقابل فرهنگ ایثار دانست و افزود: به همین جهت است که رسانه‌های دنيا بيشتر بر روی موضوع دنیا طلبی متمركز شده‌اند. رسانه‌های دنياطلب بسيار كوچكتر هستند؛ لذا در اين زمينه رسانه‌های داخلي كار پر اهميتی دارند. کاری که جايزه ايثار و رسانه انجام می دهد، حائز اهميت است و بايد سعی كنيم خبرنگاران را در مسيری قرار دهيم كه جايگاه واقعی ايثار را در كشور به مردم نشان دهند.

مشاور وزير كشور در امور ايثارگران به توجه بیشتر رسانه ها به موضوع فرهنگ ايثار اشاره کرد و گفت: اگر معلمی می خواهد فرهنگی را به دانش‌آموز خود انتقال دهد، در ابتدا خود باید با آن فرهنگ آشنا باشد. شايد از نظر آموزشی در کشور رشد كرده باشيم، اما از نظر پرورشی ضعیف هستیم که دلیل آن نهادینه نشدن باور دگرخواهی و مهرورزی است. زمانی می توانيم بگوييم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ فداكاری اثرگذار هستند که با این مفهوم آشنا باشند.

عباسی جايزه ايثار و رسانه را يكی از بهترين راه‌های آشنایی مردم با مفهوم ايثار دانست و بيان كرد: برگزاری جشنواره‌هايی چون ايثار و رسانه در جهت آموزش فرهنگ دگرخواهي بيش از هر كار دیگری اهميت دارد. اين در حالي است كه در كشور، رسانه‌اي وجود ندارد كه بخواهد به موضوع نيكوكاری و فداكاری بی توجه باشد.

وی با اشاره به راه حل تداوم ترويج فرهنگ دگرخواهی به واسطه جايزه ايثار و رسانه گفت: مسئولان بايد پس از برگزاري جایزه ایثار و رسانه با ارزيابي اثرگذاری آن در جامعه بتوانند نقشه راه آينده را تبيين كنند. برگزار كنندگان بايد از حاشیه سازی در خصوص برگزاری این برنامه جلوگیری کنند و جذابیت های این مراسم را برای مردم، متفاوت تر از برنامه های دیگر جلوه دهند.

عباسي در پایان گفت: ما در شرايط فعلی مشکل کمبود نیکوکار نداریم؛ البته واکنش اخیر رسانه‌ها به موضوع دگرخواهی قابل ستايش است. ما در عرصه ايثارگری وقتي به سراغ شهدا مي‌رويم، عموما به موضوع دفاع آن‌ها در مقابل دشمن می پردازيم، اما همين افراد رفتارهای ايثارگرايانه اجتماعی بسياري داشتند كه بايد آن‌ها را بشناسيم و آن‌ را به مردم معرفی كنيم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها