حجت‌الاسلام مصلحی در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

تحریم‌های امروز به هیچ وجه با دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست/ دشمن از توان موشکی ما واهمه دارد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه تحریم‌های امروز به هیچ وجه با دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست، گفت: ما امروز به لحاظ قدرت دفاعی در وضعیت مطلوبی به سر می‌بریم و دشمن از توان موشکی ما واهمه دارد.
کد خبر: ۲۲۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ - 10January 2017
تحریم‌های امروز به هیچ وجه با دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست/ دشمن از توان موشکی ما واهمه داردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: با هماهنگی و همراهی خوبی که ریاست بنیاد داشت، مقرر شده تا سازمان روحانیت در همه استانها از یک فرد در کسوت روحانی استفاده کند، تا ضمن انجام کار سازمان در آن استان، مباحث عقیدتی را نیز دنبال کند.

وی در ادامه گفت: از آنجا که بحث کنگره و یادواره شهدا طبق تقسیمات کاری صورت گرفته توسط نمایندگان ولی فقیه، در سپاه انجام می گیرد، از این جهت شایسته است جهت تعامل بهتر از نقطه نظرات کارشناسانه این عزیزان هم برخوردار و تعامل لازم را با ایشان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه متاسفانه به فعالیت‌های برخی از روحانیون معظم و نقش ویژه ای که داشتند، به دلایل مختلف آنگونه که باید پرداخته نشده و مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: جمع‌آوری خاطرات این عزیزان می تواند موثر باشد و باید در دستور کار استان‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پروژه نفوذ دشمن عنوان کرد: این موضوع از دو حیث موردی و جریانی قابل بررسی است؛ در موضوع موردی، فردی را جهت ترور فیزیکی افراد و شخصیت‌ها آموزش داده و وارد سیستم می‌کنند، که این‌گونه اقدامات در اوایل انقلاب صورت می‌گرفت.

وی اضافه کرد: در حوزه نفوذ موردی، ترور شخصیتی افراد هم موضوعیت دارد، که در این رابطه فردی را تربیت کرده و به شخصیت مورد نظر نزدیک می‌کنند، تا با اثرگذاری بر تصمیمات، او را از درجه اعتبار ساقط کند.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد: مسئله دیگر در بحث نفوذ موردی، این است که دشمن با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های مختلف، نظام فکری افراد را تحت تاثیر و تغییر قرار داده و اصول تفکرات را نشانه می‌رود، که دشمن در این رابطه سرمایه‌گذاری سنگینی کرده است.

وزیر سابق اطلاعات گفت: اقدام بعدی در نفوذ موردی این است که فردی را با یک طراحی طولانی‌مدت 10 یا 20 ساله برای گرفتن پست‌های کلیدی آماده و تربیت می‌کنند، تا در زمان مقتضی از او استفاده کنند، که این نوع نفوذ خطرش به مراتب بیشتر است و به راحتی نیز قابل شناسایی نیست.

وی در خصوص اجرای پروژه نفوذ جریانی اظهار داشت: این مدل از پروژه نفوذ، سه حوزه مسئولان، نخبگان و عامه مردم را در بر می‌گیرد، در این حوزه دشمن با ایجاد فریبکاری و خوف در دل‌ها و ارتباط‌گیری با سطوح مختلف مدیریتی، به‌ویژه سطوح متوسط به پایین و همچنین ایجاد ارتباط ذهنی با مردم، کار خود را در عرصه‌های مختلف انتخاباتی و سیاسی پیش می‌برد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در ادامه بررسی استراتژی دشمن در حوزه نفوذ و مصادیق آن تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات دشمن در این حوزه، ترغیب و تهدید افراد از طریق دادن وعده‌های دروغین است.

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: اقدام سوم دشمن در این رابطه این است که با استفاده از ترفند ناامیدسازی، ما را نسبت به امدادهای الهی که در دوران دفاع مقدس به وفور آن را در صحنه‌های سخت نبرد مشاهده کردیم، ناامید و غافل کند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های امروز به هیچ وجه با دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست، خاطرنشان کرد: ما امروز به لحاظ قدرت دفاعی در وضعیت مطلوبی به سر می‌بریم و دشمن از توان موشکی ما واهمه دارد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار