سردار کارگر در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

مسائل عقلانی دوران دفاع مقدس مغفول مانده است/ لزوم تداوم ارتباط با زائران راهیان نور

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در عرصه دفاع مقدس بیشتر توجهات صرف مسائل احساسی شده است، درحالی‌که مسائل عقلانی در رأس تصمیمات دفاع مقدسی قرار داشت.
کد خبر: ۲۲۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ - 10January 2017
مسائل عقلانی دفاع مقدس مطرح شود/ لزوم تداوم ارتباط با زائران راهیان نوربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر در دومین روز همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت: «راهیان نور» جریان فرهنگی عظیمی است، که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق بهره‌های لازم را از آن برد.

وی با بیان اینکه نباید ارتباط با زائران راهیان نور قطع شود، افزود: ارتباط ما با زائران راهیان نور نباید فصلی باشد؛ بلکه باید تداوم یابد و از خاطرات و اندوخته‌های معنوی سفر این افراد بهره‌برداری شود.

سردار کارگر با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به متقیان بشارت و وعده نصرت داده است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا رفتار و سکناتمان در پرتو تقوای الهی و تاسی از سیره اهل بیت (س) باشد و اگر اینگونه شدیم قطعا خداوند راه‌های خود را برای ما نمایان کرده، مدد الهی به کمک‌مان می‌آید و ما را از آسیب‌ها مصون داشته و از جایی که گمان نمی‌کنیم، بی حساب روزی‌مان می‌دهد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه در طول سال تعداد زیادی سرباز در سطح نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند، بیان کرد: اگر بر روی این افراد سرمایه‌گذاری تربیتی و آموزشی شود، نتیجه مطلوب آن را در سطح جامعه خواهیم دید؛ چراکه این افراد هر کدام سرپرستی یک خانواده را به عهده می‌گیرند.

وی با تاکید به اهمیت تکلیف‌مداری و نظم و انضباط در کارها گفت: تک تک افراد باید نسبت به وظایف خود آگاه بوده و در راستای اجرای برنامه‌ها تلاش و ممارست لازم را داشته باشند. مطمئناً مردم، مسئول خوب را می‌شناسند و خداوند محبت او را بر قلب مردم جاری می‌کند.

سردار کارگر با اشاره به اهمیت ارتقای دانش سازمانی افراد، بر انجام تحقیق و مطالعه در این‌خصوص تاکید و تصریح کرد: ما در حوزه ماموریت‌های‌مان باید تحقیق، مطالعه و تفکر داشته باشیم و برای رشد و شکوفایی، این پارامترها در نظر گرفته شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: صبر، تحمل و تامل در کارها از دیگر موارد موثر در برون‌رفت از مشکلات است. ممکن است نهالی که امروز می‌کاریم، چند سال بعد محصول دهد.

وی ضمن فراجناحی خواندن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تاکید کرد: نباید اعتقادات سیاسی و جناحی در کار ما تاثیرگذار باشد.

سردار کارگر عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده است، مسائل عقلانی دوران دفاع مقدس است، درحالی که ملاحظات عقلانی در راس تصمیمات دفاع مقدسی قرار داشت و پیروی از عقل، همان پیروی از دین و شرع مقدس است.

وی همچنین با بیان اینکه به مسائل احساسی دوران دفاع مقدس به خوبی پرداخته شده است، افزود: در حوزه عقلانی آنچنان که باید کار نشده است؛ مثلا برای گذر از اروندرود در جریان عملیات والفجر 8، به مدت یک سال شدت و میزان جریان آب و جزر و مد آن مورد بررسی قرار گرفت، تا در شب عملیات توفیقات لازم کسب شود.
 
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: ما مدعی‌العموم دفاع مقدس هستیم و باید ابعاد مختلف و عمق آن را بشناسیم، در غیر این‌صورت نمی‌توانیم در معرفی دفاع مقدس توفیقی داشته باشیم.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار