چند خیر جدید از موصل؛

پیشروی‌های ارتش عراق در موصل ادامه دارد/ داعش به مردم در حال فرار تیراندازی می‌کند

ارتش عراق اعلام کرده که در عملیات تازه‌ای برای تصرف شمال موصل توانسته است عناصر گروه تروریستی داعش را به عقب براند، ولی پیشروی در برخی دیگر از مناطق این شهر به کندی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۲۲۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ - 11January 2017
پیشروی‌های ارتش عراق در موصل ادامه دارد/ داعش به مردم در حال فرار  تیراندازی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از «رویترز»، مقام‌های نظامی عراق می‌گویند که نیروهای ارتش این کشور توانسته‌اند شهر‌ها و روستا‌های اطراف شهر موصل و همچنین دو سوم شرق این شهر را به‌طور کامل در اختیار قرار دهند و روز یکشنبه این نیروها به رودخانه دجله رسیدند.

گزارش‌ها حاکی است که غیرنظامیانی که در جریان درگیری‌های هفته‌های اخیر در موصل مجروح شده‌اند می‌گویند، عناصر گروه تروریستی داعش به هنگام عقب‌نشینی، غیرنظامیان در حال فرار را هدف قرار می‌دهند.

«ینس لائرکه» سخنگوی دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، نیز روز سه‌شنبه با اشاره به افزایش تلفات غیرنظامیان گفته است، طی هفته گذشته دست کم 700 غیرنظامی مجروح به بیمارستان‌های تحت کنترل نیروهای کرد منتقل شده‌اند. یک هفته پیش از آن نیز 817 غیرنظامی مجروح بستری شده بودند.

سخنگوی دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اضافه کرده است: تلفات غیرنظامیان بسیار بالا است به‌ویژه در خطوط اول درگیری.

عملیات آزاد سازی موصل توسط نیروهای ارتش عراق، نیروهای پیشمرگه و نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) با حمایت نیروهای آمریکایی را آغاز کردند. دولت عراق امیدوار بود بتواند تا پایان سال 2016 با موفقیت شهر موصل را از تروریست‌ها بازپس بگیرد، اما داعش همچنان بخش غربی رود دجله را در کنترل دارد.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار