ناگفته‌های سردار فضلی از عملیات‌های کربلای 4 و 5؛

‌رزمندگان ‌۲۰ شبانه‌روز‌ در قرنطینه کامل بودند/ ۹۰درصد رزمندگان بسیجی‌وار در عملیات حضور یافتند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۹۰درصد رزمندگان حاضر در عملیات‌های سرنوشت‌ساز کربلای ۴ و ۵ بسیجی بودند که داوطلبانه به فرمان امام(ره) لبیک گفته و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.
کد خبر: ۲۲۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ - 11January 2017

‌رزمندگان ‌۲۰ شبانه‌روز‌ در قرنطینه کامل بودند/ ۹۰درصد رزمندگان بسیجی‌وار در عملیات حضور یافتندبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، سردار علی فضلی در مراسم یادواره شهدای والامقام عملیات کربلای 4 و 5 استان اردبیل که در مسجد محمدیه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم ولایتمدار و انقلابی کشورمان برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به امام(ره) خود لبیک گفتند و با حضور در جبهه‌های جنگ 8 ساله اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به‌دست دشمنان بعثی اشغال شود.

وی افزود: استان اردبیل در طول 8 سال دفاع مقدس، شهدای والامقامی را تقدیم این نظام کرده که در عملیات‌های کربلای 4 و 5 نیز حدود 270 شهید بزرگوار از این استان برای حفظ میهن و پاسداری از ملت ایران، از جان، مال و خانواده خود گذشتند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: قبل از شروع عملیات‌های کربلای 4 و 5 در حدود 6 ماه رزمندگان اسلامی در جبهه‌های جنگ و در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات برای این عملیات تمرین کردند و در نهایت آمادگی، روز 4 دی ماه 1365 نخستین فعالیت‌های مربوط به این عملیات را شروع کردند.

سردار فضلی تصریح کرد: حتی قبل از شروع این عملیات حدود 20 شبانه‌روز، رزمندگان اسلام به‌دلیل این‌که اطلاعات سری این عملیات لو نرود در قرنطینه کامل به سر می‌بردند که در واقع ایمان به خدا و اخلاص بین رزمندگان موج می‌زد و این سبب شد که خداوند یاریگر و یاری‌رسان رزمندگان باشد.

وی بیان کرد :بعد از اتمام عملیات‌های کربلای 4 و صدور فرمان برای شروع عملیات کربلای 5 در روز نخست این عملیات و مصادف با 19 دی ماه سال 65 در جبهه‌ها این خبر پراکنده شده که امام خمینی(ره) رزمندگان عملیات کربلای 5 را به ملاقات دعوت کرده ‌که در واقع این موضوع برای رزمندگان چنان روحیه‌بخش شد که پیشروی‌ها و اقدامات بی‌نظیری در راستای تحقق اهداف کربلای 5 انجام دادند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: خوشبختانه با همت رزمندگان و عنایت‌های ویژه خداوند عملیات کربلای 5 به تمامی اهداف خود دست یافت که بیش از 85 درصد رزمندگان حاضر در عملیات کربلای 5 و بیش از 90 درصد رزمندگان عملیات‌های کربلای 4 و 5 بسیجی بوده و داوطلبانه در جبهه‌ها حضور یافته بودند.

سردار فضلی گفت: این رزمندگان به‌قدری به رهبر و دین خود اعتقاد داشتند که هیچ وقت اذعان نکردند که حضور در جبهه‌ها صرفاً مربوط به سپاه و ارتش بوده بلکه تمامی این رزمندگان به‌صورت بسیجی‌وار در جبهه‌ها حضور یافته کنار سایر نیروها با دشمن بعثی جنگیدند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار