مجلس سنای روسیه در گذشت «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» را تسلیت گفت

شورای فدراسیون روسیه «مجلس سنا یا علیا» در‌گذشت «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری اسبق و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
کد خبر: ۲۲۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ - 11January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «ایگور ماروزوف» نماینده شورای فدراسیون روسیه روز (چهارشنبه) با حضور در سفارت ایران در مسکو و دیدار با «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی، تسلیت نهاد قانونگذاری روسیه را برای درگذشت آیت‌الله فقید در دفتر ویژه یادبود ثبت کرد.

در این پیام آمده است: شورای فدراسیون روسیه تسلیت عمیق خود را از رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران ابراز می کند.

در ادامه پیام آمده است: هاشمی رفسنجانی در خاطره ملت روسیه به عنوان دولتمردی حکیم و نزدیک ترین همرزم بنیانگذار جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.
«ایشان نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی بود که در دوران سخت جنگ توانست فعالیت تمام عیار مجلس قانونگذاری را سازماندهی و همزمان در سازندگی نیروهای مسلح مشارکت کند».

«آیت الله فقید پس از دوران جنگ نیز به عنوان رئیس جمهوری اصلاحات موفقی انجام داد که در نتیجه آن ایران توانست سرمایه گذاری جذب کند، سطح آموزش و علم را افزایش دهد و به صورت کیفی شاهد تحول باشد».

در پایان این پیام آمده است: نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در حفظ ثبات جامعه ایران بسیار ارزشمند است. با مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام کارهای بسیاری را برای پاسداشت منافع ملی انجام داد و کارنامه ایشان در خاطره ملت ایران و روسیه باقی خواهد ماند.

پیشتر نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری، راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان و وزارت خارجه روسیه پیام های تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به دولت و ملت ایران اعلام کرده بودند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی که شامگاه یکشنبه پس از انتقال به بیمارستان شهدای تجریش بر اثر بروز عارضه قلبی در سن 82 سالگی در گذشت با همراهی میلیونی مردم دیروز (سه شنبه) در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار