عون:

روابط لبنان با عربستان مانعی برای روابط نزدیک با تهران نیست

رئیس‌جمهور لبنان، پس از سفر به عربستان سعودی گفت روابط نزدیک کشورش با ایران، رقیب دیرینۀ عربستان، نباید مانع برقراری ارتباط با جهان عرب باشد.
کد خبر: ۲۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ - 11January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «میشل عون» در اظهاراتی که (چهارشنبه) در روزنامۀ سعودی الشرق الاوسط منتشر شد گفت: «ما روابطی عادی با ایران داریم که نباید مانعی بر سر برقراری روابط عادی ما با جهان عرب باشد».

ایران یکی از حامیان دیرینۀ جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان است.

عون که حزب مسیحی وی با حزب‌الله هم‌پیمان است، گفت حمایت ایران از حزب‌الله می‌تواند «به‌طور نامحدود» ادامه یابد.

عربستان سعودی در اسفند 1394 و بعد از گذشت نزدیک به سه سال از اعلام وعدۀ دو هدیۀ سه میلیارد و یک میلیارد دلاری عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق سعودی، به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، عقب‌نشینی خود را از اعطای این هدیه به لبنان اعلام کرد.

منابع نزدیک به عربستان در آن مقطع زمانی اعلام کردند که این تصمیم عربستان در پی مواضع غیرهمسوی لبنان در روابط بین دو کشور اتخاذ شده است.

تعلیق کمک‌های عربستان سعودی به لبنان پس از آن صورت گرفت که بیروت از تأیید بیانیۀ مشترک ضد ایرانی در نشست‌های قاهره و جده سر باز زد.

چند هفته بعد، اتحادیۀ عرب جنبش حزب‌الله لبنان را یک «سازمان تروریستی» اعلام کرد. در جریان جنگ سوریه، حزب‌الله از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، حمایت می‌کند. این در حالی است که عربستان و دیگر کشورهای عربی از حامیان معارضان مسلح دولت سوریه هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار