احکام دائمی «قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» به زودی ابلاغ می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: احکام دائمی «قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» به زودی ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۲۲۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ - 17February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سعید عندلیبی» معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز (جمعه) در گفت و گویی، بدون اشاره به زمان دقیق ابلاغ این طرح افزود: در لایحه احکام دائمی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» دائمی شده است و مورد ایراد شورای نگهبان هم قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه به زودی قانون احکام دائمی شدن آن ابلاغ می شود، اظهار داشت: موضوع دائمی شدن قانون جامع خدمات رسانی در آن مطرح است به همین دلیل لایحه ای که ما برای دولت ارسال کردیم برای تمدید یکساله فعلا منتفی است. مگر اینکه برای این لایحه اتفاقی بیفتد که ما مجبور باشیم لایحه تمدید یکساله را مجدد به جریان بیندازیم، که این موضوع تا حدودی امکانپذیر نیست.

وی درباره اینکه آیا در مواد قانونی آن تغییری ایجاد شده است، اضافه کرد: فعلا تغییری در مواد قانونی آن انجام نشده است و با همان 76 ماده دائمی بدون اصلاح دائمی خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر قانون دائمی شد باید در فرصت مناسب اصلاحات لازم را به دولت ارائه دهیم و از طریق لایحه دولت به مجلس تقدیم کنیم.

وی در این مصاحبه توضیح نداد که در صورت اجرای احکام دائمی قانون جامع، چه خدماتی به ایثارگران ارائه می شود.

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از دی ماه سال 91 به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و امسال دی ماه زمان آزمایشی آن به پایان می رسد و بنیاد شهید تلاش های زیادی برای دائمی شدن آن انجام داد که در مجلس این موضوع به تصویب رسید و اکنون شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.

البته امسال طرح آزمایشی این قانون به مدت یکسال دیگر تمدید شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار