چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال/ 22

الگوگیری شهید آمریکایی از شهید «همت»

مسئول سایت رهیافتگان گفت: طبق تحقیقات انجام شده شهید «ادواردو آنیلی» از شهید «همت» الگو گرفته است.
کد خبر: ۲۲۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ - 17February 2017
الگوگیری شهید آمریکایی از شهید همت
«جمال طاهری» روزنامه نگار و مسئول سایت رهیافتگان با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: ایثار و شهادت ریشه اعتقادی دارد و در مواقعی باعث می شود افراد از ادیان دیگر با مشاهده ایثار و فداکاری مسلمانان به تشیع روی بیاورند.

وی در خصوص معرفی افراد تازه مسلمان که در مبارزات انقلابی علیه رژیم شاه و دوران جنگ تحمیلی فعالیت داشتند به «صبا بابایی» اشاره کرد و گفت: بابایی اهل کشور ژاپن بود که در شانزده سالگی با یک فرد ایرانی ازدواج کرد و مسلمان شد. در تظاهرات علیه رژیم پهلوی شرکت می کرد و فرزندش را در دوران جنگ تحمیلی به جبهه فرستاد و به درجه شهادت نایل آمد.

مسئول سایت رهیافتگان ادامه داد: بابایی با وجود کهولت سن همچنان برای جانبازان شیمیایی فعالیت می کند؛ با تلاش و برقراری ارتباط با هیروشیما، جشنواره و همایشاتی که درباره بمباران هیروشیما برگزار می شود و در چند سال اخیر نیز در همایش جانبازان شیمیایی شرکت کرده و  حقیقت جنگ و مظلومیت مردم ایران در برابر آمریکا و صدام را بیان می کند.

طاهری به تحقیقاتی که درباره شهید ادواردو آنیلی انجام داده اند، اشاره کرد و گفت: این تحقیقات نشان می دهد وی از شهید همت الگو گرفته است.

وی عنوان کرد: از دیگر الگو گرفته های دفاع مقدس می توان به دختر زرتشتی که با کاروان راهی سفر راهیان نور شد و تحت تاثیر فضای معنوی قرار گرفت و با مطالعه کتاب «پایی که جا ماند» مسلمان شد و در حال حاضر یکی از مبلغان اسلام است، اشاره کرد.

انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار