«محمدرضا گلرو منفرد» در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

حصر سران «فتنه» حداقل مجازات آنان است/ فساد اقتصادی و اداری برخی مسئولان، مردم را خسته کرده است

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه فساد اقتصادی و اداری گسترده موجود، مردم را خسته کرده است، افزود: مردم توقع ندارند برخی مسئولان در اواخر دوره کاری‌شان، مانند نامزدهای انتخاباتی شعار دهند.
کد خبر: ۲۲۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ - 17February 2017
حصر سران فتنه حداقل مجازات آنان است/ فساد اقتصادی و اداری برخی مسئولان، مردم را خسته کرده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «محمدرضا گلرو منفرد» نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران، با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: مردم با حضور خود در سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر حمایت خود از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان دادند.

وی افزود: این روزها مردم و خصوصاً نسل جوان فاصله بسیار زیادی میان وضعیت کنونی کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌بینند؛ وضعیت  کنونی کشور شایسته ملتی نیست که برای عدالت، استقلال و پیشرفت به پای انقلاب هزینه‌های سنگینی پرداخت کردند. این روزها انقلاب اسلامی در راه خود با چالش‌ها و موانع بزرگی روبروست و مردم این روزها وضعیت نامناسب اقتصادی، بیکاری و رکود سنگین حاکم را با تمام وجود درک می‌کنند.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه فساد اقتصادی و اداری گسترده موجود، مردم را خسته کرده است، اظهار داشت:‌ مردم توقع ندارند برخی مسئولان در اواخر دوره کاری‌شان مانند نامزدهای انتخاباتی شعار دهند که این کار انجام می‌شود و یا انجام نمی‌شود. بدون شک انقلاب اسلامی از این موانع پیش روی خود نیز عبور خواهد کرد و عبور از این چالش‌ها با کنار رفتن تفکرات غیرانقلابی از صحنه مدیریت کشور ممکن است.

گلرو منفرد ادامه داد:‌ افرادی که با مدیریت غلط خود و با دلباختگی به وعده‌های دروغین قدرت‌های غربی از عمل به وظایف خود عاجز هستند، باید جای خود را به جریان انقلابی و مومن بدهند. بیش از هر زمانی کشور نیاز به مدیرانی دارد که ظرفیت‌های کشور را بدانند و با اتکا به توان داخلی، کشور را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: ما حق نداریم در مقابل این وضعیت اسف‌ بار اقتصادی سکوت کنیم، حق نداریم مقابل خیانتی که بخشی از مدیران خوش‌ اشتهای دولتی و دست‌اندازی آنها از بیت‌المال سکوت کنیم و رهبری انقلاب به درستی اشاره کردند که مردم گله‌مند هستند. 

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: مردم از مسئولی که به جای خدمت به مردمی که ذخیره‌های واقعی نظام هستند، نجومی بگیران خائن را ذخیره نظام می‌نامند گله‌مندند، کارگران از وزیری که با بی‌توجهی به وضعیت صنایع چنین رکود کم سابقه‌ای را حاکم کرده، گله‌مندند. تولیدکنندگان از مدیری که با 2 برابر کردن واردات کالا از چین تولید با کیفیت ملی را به خاک سیاه نشانده‌، گله‌مندند. مردم از بی‌توجهی‌ها به آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی گله‌مندند. 

وی خاطرنشان کرد: مردم و دانشجویان از بی‌عرضه‌گی مدیران داخلی و پیوند زدن همه موضوعات به برجام گله‌مند هستند. شخص وزیر نفت که قبل از برجام با دفاع تمام قد از آن وصول آن را موجبات پیشرفت در صنعت نفت عنوان می‌کرد، اکنون چه پاسخی برای اظهارات مدیر شرکت توتال دارد که می‌گوید سرمایه‌گذاری در ایران به تصمیم‌گیری آمریکا منوط می‌کند. آقای وزیر صنعت که اصرار فراوانی برای انعقاد قراردادهای محرمانه دارد، بد نیست درباره چرایی تعطیلی ارج تهران و پلی‌اکریل اصفهان پاسخگو باشد. آقای وزیری که با تحقیر مردمش ورود یک هواپیمای مسافربری به ایران را جشن می‌گیرد، بد نیست در پایان مسئولیتش از اقداماتش برای خانه‌دار کردن مردم و از کارنامه‌اش در توسعه ریلی و جاده‌ای کشور بگوید. 

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه مدیرانی که در اقدامی عوام‌گرایانه به دنبال ایجاد مناطق آزاد تجاری جدید هستند، ابتدا در مورد وضعیت اسف بار مناطق آزاد موجود گزارش دهند، گفت: آری، مردم گله‌مند هستند. مردم از ندیدن مسائل اصلی و جایگزین شدن مسائل فرعی در مدیریت کشور گله‌مند هستند. زمانی که به علت ضعف سیستم گمرکی، کانتینرها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، نباید مسئولان به فکر معدود کوله‌برهای مرزنشین باشند. 

گلرو منفرد با اشاره به وضعیت خوزستان گفت: یکی از مصادیق ضعف مدیریتی در کشور که ذکر آن ضروریست، وضعیت اسف بار مردم خوزستان است. چند روزی است که مردم شریف خوزستان با کم توجهی و بی‌مهری برخی مدیران از حداقل‌های زندگی خود محروم شده‌اند. وضعیت اسف بار مردمی که این روزها از آب آشامیدنی، برق و گاز محروم و در گرد و خاک هستند، مایه شرمساری است. مردم گله‌مندند، اما هنوز هم با هیجان و شوری وصف‌ناپذیر سالروز پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند. پیوند خود با امام، شهیدان و آرمان‌های انقلاب را جشن می‌گیرند.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع آشتی‌ ملی در کشور نیز اظهار داشت: عده‌ای که خود را بیرون از دایره وسیع و دور مانده از آرزوها و قدرت‌طلبی‌های خود می‌بینند، این روزها از آشتی ملی دم می‌زنند. غافل از اینکه ملت ایران با سردمداران جریان غرب‌گرا در کشور، بنیانگذاران فساد سیستمی و وطن‌فروشان بی‌هویت هرگز دست دوستی نمی‌دهند. اگر خوب نگاه کنید می‌بینید کسانی از آشتی ملی حرف می‌رنند که دشمنی علیه این مردم را شروع کرده‌اند. کسانی که به بهانه واهی تقلب، به آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام فرمود حفظ آن از اوجب واجبات است، خدشه وارد کردند. اکنون کسانی صحبت از آشتی ملی می‌کنند که علیه رای و خواست مردم در سال 88 می‌خواستند کودتا کنند، اما به کوری چشم منافقین داخلی و دشمنان خارجی مردم با یکدیگر متهدند و هیچ‌گاه اختلاف سلیقه بین آنان باعث قهر و کینه نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه ملت ایران در 9 دی انزجار خود را از سران فتنه اعلام کردند، اظهار داشت: مردم در آن روز انزجار خود را از فتنه‌انگیزی و دیکتاتوری اعلام کردند. برخورد جمهوری اسلامی با فتنه‌گران تاکنون بزرگوارانه بوده، به طوری که بسیاری از فعالان فتنه 88 امروز در دولت جمهوری اسلامی به وزارتخانه‌ها رسیده‌اند. مردم در 9 دی سال 88 اعلام کردند خواستار اشد مجازات برای سران فتنه هستند. حقیقتاً حصر آنان حداقل‌ترین مجازات برای آنان است. 

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: اکنون برخی جاهلان و مغرضان داخلی همنوا با دولت بی‌آبروی ترامپ، خواستار رفع حصر سران فتنه شدند. کسانی که اکنون صحبت از رفع حصر می‌کنند، آیا جانباز قطع نخاعی که توسط فتنه‌گران هفت سال ویلچرنشین شده را دیده‌اند؟ آیا آن نماینده‌ای که صحبت از رفع حصر سران فتنه می‌کند، با مادر شهدای بسیجی فتنه 88 دیدار کرده‌؟ از مظلومیت خانواده شهدا و جانبازان فتنه 88 همین بس که آینده مجلس این کشور در حمایت از مسببان به شهادت رسیدن فرزندشان سخن می‌پراکنند. آیا کسی جز سران فتنه دعوت به آشوب در خیابان‌ها آن هم در روز عاشورا کرد؟

وی در پایان گفت: ما بیان این حقایق را وظیفه خود می‌دانیم و دست از آن نمی‌کشیم، هر چند در این روزها عده‌ای که سال‌ها از لزوم طرحی در مجلس سخن می‌گویند که امکان سوال پرسیدن از مخالفان را می‌گیرد، همان‌ها که روزی شعارشان زنده باد مخالف من بود در عمل به دنبال زندانی کردن سوال‌کننده از من هستند. از آنجا که چنین قانونی به شدت تفسیرپذیر بوده و می‌تواند ماهیت فعالیت نقادانه جنبش دانشجویی را نشانه بگیرد، قاطعانه با تصویب آن مخالفان و از بیان انتقادات صادقانه خود دست نخواهیم کشید. 

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها