رویترز:

داعش ایتام شیعه و ایزدی را به عناصر تکفیری تبدیل می‌کند

خبرگزاری رویترز نوشت: ایتام شیعه و ایزدی یکی از ابزارهای مهم اعتقادی داعش برای عملیات انتحاری و جنگیدن در خطوط نبرد هستند.
کد خبر: ۲۲۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ - 17February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، براساس گزارش رویترز، کودکانی که از مناطق تحت اشغال داعش دزدیده می‌شوند به پایگاه‌های مخصوصی برده می‌شوند؛ آنها ابتدا به سختی گریه می‌کنند و سراغ والدین خود را می‌گیرند، اما درست بعد از یک ماه، حتی پدر و مادر خود را هم کافر فرض می‌کنند.

ایتام شیعه و ایزدی یکی از ابزارهای مهم اعتقادی داعش برای عملیات انتحاری و جنگیدن در خطوط نبرد هستند. پسران یتیم ۱۶ سال به بالا فورا از نوزادان، بچه‌های کوچک و دختران جدا می‌شوند و به همین سرعت آموزش‌های نظامی و شست‌وشوی مغزی در مورد آنها آغاز می‌شود.

یکی از کسانی که از نزدیک با این شیوه داعش آشنا بوده می‌گوید: پس از حمله گسترده و برق‌آسای این گروه تکفیری به نقاط ایزدی و شیعه‌نشین، بسیاری از کودکان یتیم به دست اعضای به شدت افراطی این گروه افتادند و با آموزش‌های سخت‌گیرانه و دیدن فیلم‌های سربریدن و انفجار، به اعضای این گروه پیوستند.

یکی از اصلی‌ترین مناطق در شرق موصل که پایگاه ایتام بود، محله ظهور است که اکنون البته به دست نیروهای عراقی فتح شده است.

داعش برای کودکان انتحاری خود آموزش زبان انگلیسی هم می‌گذاشت. A برای اپل(سیب) و B برای بمب.

یک فرد نجات یافته از پایگاه‌های داعش در عراق می‌گوید: تروریست‌های داعش کودکان یتیم شیعه را مجبور می‌کنند سنی شوند و ایزدی‌ها را هم مسلمان می‌کنند.

داعش بسیاری از کودکان سوری را هم به یتیم‌خانه ظهور در موصل می آورد و تعدادی از آنها را هم به تلعفر می‌فرستاد.

منبع: ایکنا

نظر شما
پربیننده ها