سردار زهدی در یادواره شهدای طرح و عملیات قرارگاه کربلا:

برخی‌ها از ابهام‌های دفاع مقدس سوء استفاده سیاسی می‌کنند

فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: برخی‌ها در مناسبت‌های مختلف به ویژه در زمان انتخابات از ابهام‌هایی که در خصوص دفاع مقدس وجود دارد، سوء استفاده سیاسی و جناحی می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸ - 17February 2017
برخی‌ها از ابهام‌های دفاع مقدس سوء استفاده سیاسی می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «یعقوب زهدی» فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه در دوران دفاع مقدس در اولین یادواره شهدای طرح و عملیات قرارگاه کربلا و پنجمین سالگرد عروج احمد سیاف زاده با انتقاد از مطالبی که مبنی بر نبود تفکر در انجام عملیات‌های دفاع مقدس مطرح می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه دشمن چون نمی‌تواند پبروزی ما را در دفاع مقدس انکار کند، ابهام‌هایی را در خصوص طراحی و مدیریت صحنه‌های نبرد در جبهه‌ها عنوان می‌کند تا بلکه از این طریق بزرگی پیروزی ما در دفاع مقدس کوچک و ناچیز تلقی شود. به عنوان مثال بحث شهدای غواص را طرح کردند و در رسانه‌ها با بهانه قرار دادن این موضوع، آن را به ناکارآمدی فرماندهی در جنگ تعبیر کردند.

وی افزود: برخی‌ها در داخل در بحث‌های جناحی بویژه در زمان انتخابات با طرح مباحث ابهام انگیز در خصوص دفاع مقدس از آن برای بهره برداری‌های جناحی سوء استفاده می‌کنند و بدین ترتیب طرح و عملیات در جبهه‌ها که نقطه قوت جبهه‌ها بود را زیر سوال می‌برند.
 
سردار زهدی ادامه داد: طرح چنین مباحثی در حالی صورت می‌گیرد که فرماندهان لشکرها تا از راهکارهای شناسایی شده توسط گروه‌های طرح و عملیات مطمئن نمی‌شدند و شخصا در منطقه حضور نمی‌یافتند، هیچگاه نیروها را برای عملیات اعزام نمی‌کردند.
 
وی اضافه کرد: بیان نقش و اهمیت طرح و عملیات در پیروزی‌های دفاع مقدس نه تنها فراموش شده بلکه در مناسبت‌های مختلف به فرماندهان هجمه وارد می‌کنند که چرا مثلا غواص‌ها شهید شدند یا چرا فاو را پس دادید؟
 
فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه در دوران دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد: اکنون که بخش کوچکی از تجارب دفاع مقدس به سوریه، عراق و یمن منتقل شده، ابرقدرت‌های جهان در این کشورها به زانو در آمده‌اند. آمریکا روزی در کنفرانس ژنو مانع از حضور ایران در آن کنفرانس شد، اما امروز این ایران است که برای حل بحران منطقه با روسیه جلسه می‌گذارد و عنوان می‌کند که آمریکا نباید حضور داشته باشد.

انتهای پبام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار