من انقلابی‌ام-99/ افشاری اصل به دفاع پرس خبر داد؛

اجرای ویژه برنامه «هنر دفاع» با نمایش 50 تئاتر خیابانی در راهیان‌ نور جنوب

مدیر هنرهای نمایشی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس گفت: ویژه برنامه «هنر دفاع» با حضور 5 گروه نمایشی از استان‌های کرمان، البرز، خوزستان، ایلام و یزد از 20 اسفند امسال تا 10 فروردین 96 در سرزمین‌های نور و یادمان‌های شهدا برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ - 12March 2017
اجرای ویژه برنامه «هنر دفاع» با نمایش 50 تئاتر خیابانی در مناطق راهیان‌نور«ایرج افشاری‌اصل» مدیر هنرهای نمایشی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور اظهار داشت: هنرمندان دفاع مقدس به همت سازمان سینمایی و امور هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب یک کاروان از 20 تا 23 اسفند در مناطق راهیان‌نور حضور پیدا کرده‌اند. هنرمندان عرصه‌های سینمایی، تئاتر، موسیقی، شعر و هنرهای تجسمی در این کاروان حضور دارند و برنامه‌های متنوعی برای این کاروان در نظر گرفته شده است.
 
وی گفت:‌ ویژه برنامه «هنر دفاع» با حضور 5 گروه نمایشی از استان‌های کرمان، البرز، خوزستان، ایلام و یزد از 20 اسفند امسال تا 10 فروردین 96 در مناطق مختلف و یادمان‌های شهدا برگزار خواهد شد و هر گروه 10 اجرا خواهد داشت. بیشتر گروه‌های نمایشی حاضر در این ویژه برنامه در جشنواره‌های تئاتر خیابانی و جشنواره فجر برگزیده شناخته شده‌اند.
 
مدیر هنرهای نمایشی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس گفت: موضوع نمایش‌های این 5 گروه دفاع مقدس است.
 
افشاری‌ اصل تصریح کرد:‌ برنامه روز اول هنرمندان دفاع مقدس، بازدید از موزه‌ دفاع مقدس خرمشهر بود تا برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری سال‌ آینده بتوانند با انگیزه بیشتری فعالیت کنند و رنگ و بوی هنر دفاع مقدس در آثارشان بیشتر دیده شود.
 
وی افزود: چندین دوره تجربه برگزاری تئاتر خیابانی در مناطق راهیان‌نور داشته‌ایم و مسابقاتی برگزار شده است. تجربه‌های گذشته ما را مجاب کرد که تئاتر را که بی واسطه‌ترین هنر بین گروه عرضه و مخاطب است را برای انتقال معارف دفاع مقدس به کار ببریم.
 
مدیر هنرهای نمایشی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس ادامه داد: چندین نمایش در چند نقطه شهر خرمشهر برای برقراری ارتباط با مردم تدارک دیده شده است که اجرای عمومی در بازار و مناطقی که تجمع بیشتری وجود دارد محل‌های اجرای این نمایش‌ها خواهد بود.
 
افشاری‌اصل گفت: خوشحالم که رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در مدت کوتاه مدیریت خود با برنامه‌ریزی فکورانه این اتفاق مهم فرهنگی را رقم زد. امیدواریم سال‌های بعد با گروه‌های بیشتری این برنامه‌ها را اجرا کنیم.
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار