معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد؛

ضرورت بسیج قوا در کاهش معضلات اجتماعی/ صبر گره‌گشای مردم و حکومت است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیج قوا در کاهش معضلات اجتماعی یک ضرورت است، گفت: صبر گره‌گشای عمده مشکلات جامعه و در راس آن حکومت است.
کد خبر: ۲۳۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ - 14March 2017

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نخستین همایش ملی صبر که امروز سه شنبه 24 اسفند ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و فرا رسیدن عید نوروز و قدردانی از تلاش های بی وقفه قوای سه گانه برای تشکیل ستاد ملی صبر، اظهار داشت: ابتکار عمل قوه قضاییه و در راس آن معاونت فرهنگی این دستگاه در برگزاری همایش صبر گامی موثر در ایجاد فرهنگ صلح و سازش است ستودنی است. بنده صمیمانه امیدوارم این همایش که امروز برای نخستین مرتبه در حال برگزاری است، در طول سال های آینده نیز ادامه داشته باشد و ما شاهد آثار پر خیر و با برکت سه واژه اصلی صبر، گذشت و بخشایش در سطح جامعه و سپس فراتر از آن در طول کشور باشیم و غبار کینه، تفرقه و نزاع از سینه ها و دیده های مردم عزیزمان پاک شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جایگاه و اهمیت صبر و گذشت در دین اسلام، ادامه داد: در دین اسلام برای زندگی اجتماعی ما انسان ها، شدیدا بر صبر، گذشت و بخشش سه عنصر اصلی که برای درمان تمام ناملایمات و بدی ها در جامعه مهم و ضروری است، تاکید و سفارش شده است. موضوع همایش صبر موضوع بسیار ارزنده ای است که نه تنها حلال مشکلات مردم، بلکه گره گشای عمده مشکلات جامعه و در راس آن حکومت است.

اسحاق جهانگیری تصریح کرد: اگر روحیه بخشش و گذشت در جامعه بالا برود، قطعا جامعه ای شاداب و سلامت خواهیم داشت و در مقابل، نبود چنین روحیه میتواند از علل و عوامل بروز آسیب های دیگری در جامعه باشد و مشکلات دو چندانی را برای عموم کردم رقم بزند. جامعه ای که از اخلاق خوب و سرشار از محبت بی بهره باشد تهدید و آسیب های جبران ناپذیر در کمین خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنده در چهار جلسه ای که با مسولین دولت در محضر مقام معظم رهبری شرف یاب شدم، ایشان به شدت تاکید داشتند که تمام قوا و ارکان نظام بسیج شوند و در برابر آسیب ها و بحران هایی که از اختلافات مردمی، قومی و قبیله ای در جامعه و در سطح کشور بروز میدهد جلوگیری کنیم.

اسحاق جهانگیری با توجه با روزهای پایانی سال که به نام اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مزین شده بود، گفت: اقتصاد مقاومتی هم گونه ای از صبر و استقامت است، عده ای از مردم از اقتصاد مقاومتی تعبیر نادرستی دارند و گمان میکنند باید خود را در چهارچوب مشکلات نگه دارند و در برابر سختی ها از تلاش و کوشش دست بکشند و متحمل این مشکلات باشند، اما اقتصاد مقاومتی یعنی بهره مندی و استفاده از تمام امکانات موجود در جامعه برای فراهم کردن روزهای بهتر. اقتصاد مقاومتی نماد صبر و گذشت است، به گونه ای که مردم با کمال صبر و استقامت در برابر هجمه ها و ایستادگی می کنند و با کوشش گامی در جهت برطرف کردن موانع اقتصادی بر میدارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها