من انقلابی‌ام-172/ جوروند به دفاع پرس خبر داد؛

اجرای تئاتر دفاع مقدس در یادمان‌های شهدا/ ارسال بیش از 800 اثر به جشنواره «شمع دوکوهه»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ضمن اعلام خبر اجرای تئاتر در برخی از یادمان‌های شهدای استان خوزستان، گفت: جشنواره تئاتر بین‌المللی «مقاومت فتح خرمشهر» خردادماه سال آینده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۲ - 15March 2017
برگزاری جشنواره بین المللی مقاومت در خرمشهر/ ارسال بیش از 800 عنوان شعر دفاع مقدس به جشنواره شعر دوکوهه«محمد جوروند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، در خصوص کا‌رهای فرهنگی و هنری انجام شده در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بیان نقش استان خوزستان در دفاع مقدس، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته چندین جشنواره مهم در حوزهای مختلف با محوریت دفاع مقدس برگزار شده است.

وی افزود: در هفته گذشته در اندیمشک و دوکوهه جشنواره شمع دوکوهه برگزار شد، که استقبال خوبی از آن صورت گرفت و بیش از 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

جوروند خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر بین‌ المللی مقاومت فتح خرمشهر نیز خردادماه برگزار می‌شود. این جشنواره در سال‌های گذشته با استقبال خوبی از سوی کشورهای خارجی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در ادامه به کارهای صورت گرفته در حوزه راهیان نور پرداخت و عنوان کرد: جشنواره فیلم، عکس و دلنوشته با موضوع راهیان نور برگزار خواهد شد و زائرانی که از سراسر کشور به این مناطق اعزام می‌شوند با ارسال فیلم، عکس و دلنوشته‌های خود می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و پس از داوری به نفرات برتر جوایزی اهداء خواهد شد.

جوروند با اشاره به اینکه باید رشادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را به جوانان یادآوری کنیم، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار در یامان‌های دوکوهه، فتح المبین، فکه، دهلاویه و معراج شهدای اهواز تئاتر دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان افزود: راهیان نور یک حرکت بی‌نظیر فرهنگی است که برای تجدید روحیه معنوی مردم است. مشاهده سرزمین‌های نور باعث می‌شود ارزش‌های دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.

جوروند در خاتمه با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و راهیان نور افزود: رسانه‌ها در قلب مردم جای دارند و باید به پوشش اخبار حوزه راهیان‌نور به عنوان یک امر معنوی مشاهده کنند نه به عنوان یک کار روتین مطبوعاتی و از طرفی باید زمینه‌ها را برای حضور رسانه‌های مختلف ایجاد کنیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار