من انقلابی‌ام-199/ امیر سیاری در جمع خبرنگاران:

حضور ایران در آب‌های آزاد توسعه می‌یابد/ «اقتصاد مقاومتی» در نداجا را بدون نیاز به خارجی‌ها تحقق بخشیدیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در سال آینده حضور ما در آب‌های آزاد بیشتر خواهد شد و ساخت تجهیزات را نیز وسعت می‌بخشیم.
کد خبر: ۲۳۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ - 16March 2017
حضور ناوگروه‌های ایران در آب‌های آزاد بیشتر می‌شود/ اقتصاد مقاومتی را بدون نیاز به کشور خارجی تحقق بخشیده‌ایمبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش در خرمشهر اظهار داشت: اینکه ما هر سال در اینجا نمایشگاه راهیان نور برگزار می‌کنیم و نقش نیروی دریایی را در جنگ تحمیلی به نمایش می‌گذاریم برای این است که نیروی دریایی نمی‌تواند زائران راهیان نور را به دریا ببرد و در آب‌های آزاد به تشریح نقش این نیرو در دفاع مقدس بپردازد و در آنجا از عملیات مروارید بگوید و اینکه چگونه 1500 عملیات اسکورت را انجام داده و یا اینکه شهدای این نیرو در کجای دریا آرامیده‌اند.
 
وی افزود: لذا برای بیان فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش چنین نمایشگاهی یا به عبارتی دانشگاهی را ترتیب دادیم تا زائران از مجاهدت‌های خاموش نیروی دریایی در جنگ تحمیلی آشنا شوند و اینکه چگونه 10 هزار اسکورت را در آن ایام انجام دادند و نیز چگونه از جزایر و اسکله‌های نفتی محافظت کردند تا صادرات نفت تضمین یابد.
 
فرمانده نداجا بیان داشت: امروز برای پاسداشت خون شهدا، جوانان این مرز و بوم در آب‌های آزاد جهان حضور مقتدرانه دارند و امنیتی را که در خلیج فارس برقرار می‌سازند همان امنیت را در خلیج عدن در برابر تروریسم بین المللی برقرار می‌کنند و علاوه بر این در اقیانوس هند حضور می‌یابند که این  نشان و مظهر اقتدار امت اسلامی ایران در دریا است.
 
وی خاطرنشان کرد: البته همه این‌ها برای این است که دشمنان بدانند تا این مردم و جوانان و روحیه شهادت طلبی و ایثارگری وجود دارد این ملت و کشور از همه تهدیدات در امان هستند و پوزه هر دشمنی را به خاک می‌مالند.
 
 امیر سیاری تصریح داشت: چهل و چهارمین ناو گروه ما هفته پیش بعد از 150 روز دریانوردی به کشور بازگشت و بدین ترتیب رکورد دریانوردی را پشت سر گذاشت و با حضورش در اقیانوس هند جنوبی و اقیانوس اطلس توانمندی‌های ایران را در دریا به نمایش گذاشت.
 
وی گفت: ما تمام تحرکات دشمن را در منطقه رصد می‌کنیم، از اشراف اطلاعاتی کافی در منطقه برخورداریم و همانگونه که در رزمایش اخیر ولایت نشان دادیم، آمادگی داریم هرگونه تهدیدی را خنثی سازیم.
 
امیر سیاری گفت: ما امروز برای تامین تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی در آب‌های آزاد جهان را می‌توانیم به دست توانای جوانان کشورمان تامین کنیم که نمونه آن در حال اقدام بودن خط تولید زیر دریایی کلاس فاتح و غدیر است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه چرا علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری هنوز نتوانسته‌ایم اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشیم، گفت: ما در نیروی دریایی ارتش توانستیم تدبیر رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و علم را تحقق بخشیم و به آن افتخار هم می‌کنیم چون تمام تجهیزات مورد نیازمان را با کمک متخصصان کشورمان در داخل تامین می‌کنیم به نحوی که به هیچ عنوان به هیچ کشور خارجی نیاز نداریم و حتی اطمینان می‌دهم در بحث تجهیزات مورد نیاز این نیرو در سطح نیروهای مسلح کشورمان بالاترین و پیشرفته ترین فناوری‌ها را در اختیار داریم که همه این‌ها نیز توسط متخصصان داخلی تامین شده اند.
 
امیر سیاری بیان کرد: ما در نیروی دریایی موفق شدیم اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم لذا پیشنهاد می‌کنم همه کسانی که علاقمند هستند بدانند این امر چگونه محقق شده می‌توانند بیایند و از نزدیک این توانمندی‌ها را ملاحظه کنند.
 
وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری بیان داشت: در سال 96 آنچه تاکنون صورت گرفته تقویت می‌شود و حضور ما در آب‌های آزاد نیز بیشتر خواهد شد علاوه بر این منطقه رزمایش‌های ما گسترده‌تر شده و ساخت تجهیزات را نیز وسعت می‌بخشیم و همچنین در آموزش‌ها دقت بیشتر خواهیم کرد  که مجموع این اقدامات باعث می‌شود در پایان سال 96 سربلند و پرافتخار محضر مردم کشورمان اعلام کنیم فرزندان شما در نیروی دریایی آنچه به عنوان ماموریت برایشان تعیین شده بود به نحو احسن انجام دادند. ما کاری به برجام و این مسائل نداریم زیرا ما دنبال تامین نیازها و اقتدار کشورمان هستیم و این را هم تحت هر شرایطی دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها