من انقلابی‌ام-214/ ناخدا حمودی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نیروهای مسلح کشورمان گنبدی آهنین برای دفاع از ایران اسلامی ایجاد کرده‌اند

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: نیروهای مسلح کشورمان دوشادوش یکدیگر گنبدی آهنین و امن برای ایران اسلامی ایجاد کرده‌اند تا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جزیره با ثبات، با صلابت و پایدار در اقیانوس متلاطم باشد.
کد خبر: ۲۳۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ - 17March 2017
نیروهای مسلح کشورمان گنبدی آهنین برای ایران ایجاد کرده‌اندگروه اعزامی دفاع پرس به راهیان نور - رحیم محمدی: هر سال با فرارسیدن روزهای پایانی سال تعداد زیادی از مردم کشورمان در سنین و اقشار مختلف به سرزمین‌های هشت سال حماسه و جهاد سفر می‌کنند تا فراموش نکنند این امنیت فعلی کشورمان مرهون جان فشانی‌های رزمندگانی است که با شهادت و مجروحیت خود آن را به ارمغان آوردند.
 
البته برای یادآوری آن حماسه آفرینی‌ها فعالیت‌های متعددی از روایتگری و برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد که یکی از این نمایشگاه‌ها که هر ساله در خرمشهر برپا می‌شود، نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش است.
 
لذا به همین مناسبت گفت‌وگویی را با ناخدا «نادر حمودی» فرمانده پایگاه دریایی ارتش در خرمشهر انجام داده که در ادامه آمده است.
 
** نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش برای چندمین سال است که برپا می‌شود و دارای چه غرفه‌هایی است؟
 
امسال این نمایشگاه برای نهمین سال پیاپی است که در محل پایگاه دریایی نیروی دریایی ارتش در خرمشهر برگزار می‌شود و طی آن منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت راهیان نور را پیاده و اجرا می‌کنیم.
 
امسال برای برپایی نمایشگاه راهیان نور دریایی بر آن شدیم تا این نمایشگاه را با توجه به علم و فناوری موجود از قبیل سخت افزاری، نرم افزاری و پویا نمایی برگزار کنیم. همچنین در این نمایشگاه جان فشانی‌ها و ایثارگری‌های پرسنل نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس و پس از آن را به عموم مردم بویژه آینده سازان کشورمان و زائران سرزمین‌های نور بازگو می‌کنیم.
 
نمایشگاه راهیان نور دریایی ارتش که 26 اسفند با حضور امیر حبیب الله سیاری فرمانده این نیرو افتتاح شد در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع بنا شده، دارای 36 غرفه است که طی آن تمام یگان و پایگاه‌های این نیرو در مناطق مختلف اعم از مناطق اول تا چهارم دریایی، دانشگاه علوم و فنون امام خمینی نوشهر، مرکز آموزش باقرالعلوم از رشت، مرکز آموزشی قمر نبی هاشم، مرکز آموزش تکاوران منجیل، عقیدتی  سیاسی نیروی دریایی ارتش، یگان‌های موشکی، پدافندی، مهمات، آماد و پشتیبانی در این نمایشگاه دارای غرفه هستند. همچنین غرفه عفاف و حجاب نیز برپا شده است.
 
زمان بازدید نیز از ساعت 7 صبح با پذیرایی صبحانه از بازدید کنندگان نمایشگاه آغاز می‌شود و تا نماز ظهر و عصر و از ساعت 15 تا 21 شب ادامه دارد.
 
** شعار امسال راهیان نور «من انقلابی‌ام» تعیین شده، به نظر شما این شعار چه معنی می‌تواند داشته باشد؟
 
شعار امسال راهیان نور که من یک انقلابی‌ام انتخاب شده این معنی را می‌تواند داشته باشد که یک نظامی عاشق وطنش است؛ نظامی که انقلابی است به میهنش عشق می‌ورزد.
 
براین اساس نیروی دریایی راهبردی ارتش در کنار ماموریت‌هایی که دارد، بیان رشادت‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده تا ایثارگری‌ها را به نسل امروز و آینده این مرز و بوم منتقل سازد لذا بر ما است که کاری زینبی و سجادی انجام دهیم و بگوئیم رزمندگان، ایثارگران و شهدای ما در دفاع مقدس چه جان فشانی‌هایی برای حفظ و اعتلای این کشور و نظام انجام دادند و الان سربازان این میهن اسلامی چه می‌کنند؟

** وضعیت ما در دوران جنگ تحمیلی چگونه بود و اکنون که سال‌ها از آن دوران می‌گذرد برای باز نگاه داشتن شریان حیاتی و اقتصادی کشور نیروی دریایی چه فعالیت‌هایی دارد؟
 
همان گونه که می‌دانید ما در دفاع مقدس جنگ را با باز نگاه داشتن شریان اقتصادی کشور در خلیج فارس و دریای عمان و نیز اسکورت کاروان‌های دریایی، اداره کرده و حتی در این راه 867 شهید تقدیم این انقلاب کردیم.
 
اکنون نیز نیروی دریایی ارتش با یگان‌ها و شناورهای سنگین و استراتژیک خود و نیز یگان اسکورت که شامل تکاوران می‌شود از ناوگان تجاری و نفتکش‌های کشورمان در دریاهای دور پاسداری می‌کند به نحوی که الآن بیش از 3850 فروند کشتی‌های ناوگان تجاری با پرچم جمهوری اسلامی ایران را اسکورت می‌کنیم و با این اقدام شریان حیاتی و اقتصادی کشورمان را باز نگاه داشتیم به شکلی که در دریاهای دور دزدان دریایی نمی‌توانند تعرضی به این شناورهای کشورمان داشته باشند.

بنابراین به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد با جان فشانی پرسنل نیروی دریایی ارتش و با حضور سبزشان در شریان‌ها و نقاط استراتژیک این کره آبی خاکی میسر شده است.

پس رسالت ما سربازان سفید پوش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا حال و از حال تا آینده حفظ و حراست از مرزهای آبی کشور و منافع اقتصادی کشورمان در آب‌های آزاد است.
 
البته این نکته را هم باید یاد آور شد که ما همیشه به عنوان سفیران سیاسی، نظامی و علمی به کشورهای دوست می‌رویم و پیام صلح‌ و دوستی را به کشورهای منطقه می‌رسانیم و می‌گوییم ما با همکاری هم می‌توانیم منطقه خود را امن نگاه داریم.

** برای کاروان‌هایی که برای بازدید از این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند علاوه بر روایتگری در نمایشگاه برنامه خاصی هم پیش بینی کردید؟
 
کاروان‌هایی که به این نمایشگاه می‌آیند می‌توانند با دریافت رایگان بلیط سفر دریایی، با نقش نیروی دریایی در دریا آشنا شوند.
 
البته ما با این فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم می‌خواهیم شغل، کار و وظیفه سنگین خود را هم نشان دهیم و هم آن را ترویج دهیم.
 
به عبارت دیگر چون نیروی دریایی یک نیروی تخصص محور است و از سوی دیگر تمام چهار نیروی ارتش یعنی نیروهای هوایی، زمینی، دریایی و پدافند را می‌توان در این نیروی راهبردی ارتش ملاحظه کرد به همین خاطر می‌توان گفت که نیروی دریایی یک ارتش کوچک است.
 
بر این اساس و با توجه به انواع تخصص‌ها و تجهیزاتی که داریم می‌تواند برای نسل‌های آینده یک بازار کار باشد و از آنجایی که جوانان بنا به نوع علاقمندی و تخصص دنبال کاری می‌گردند، می‌توانند بنا به علاقه و تخصصی که دارند در بخش‌هایی مانند کمیسر دریایی، آماد و پشتیبانی، مهندسی مکانیک و الکترومکانیک، برق، مخابرات، الکترونیک، موشکی، مین، جنگ‌های الکترونیک و سایر تخصص‌ها، در نیروی دریایی ارتش مشغول به کار شوند.

** نیروی دریایی ارتش نیازمندی‌های خود را چگونه مرتفع می‌کند؟
 
نیازهای نیروی دریایی ارتش را با دادن سفارش به متخصصان داخلی مرتفع می‌کنیم و بدین شکل خودمان را به روز نگاه می‌داریم؛ در واقع ما به عنوان کشور صلح طلب و صلح دوست همیشه و همواره بیداریم و از خودمان دفاع می‌کنیم و چنانچه دشمنی به ما حمله کند با تمام تجهیزاتمان که به روز هستند مقابل آنها ایستادگی می‌کنیم چون ما در جنگ جزو حلقه‌های دژ مستحکم، فولادین و آهنین این رمز و بوم هستیم.

** یعنی با توجه به این موضوع تحریم‌ها علیه ما موثر نبوده است؟
 
بله همین گونه است؛ تحریم برای ما مبارک بود چون به ما آموخت که برای رفع نیازمندی‌هایمان فکر کنیم و با استفاده از دانشمندان و متخصصان کشورمان نیاز دفاعی این کشور را بسازیم؛ بر این اساس ما می‌توانیم هر آنچه نیاز داریم را بسازیم و از اینکه دستگاهی داریم ساخت ایران است، به آن افتخار می‌کنیم؛ در واقع این گونه ما تحریم‌ها را دور زدیم و با تهدیدات هم مقابله کردیم.
 
بنابراین باید گفت ما کشوری نیستیم که بخواهیم به کشور دیگری حمله کنیم چون ما کشوری با سیاست مستقل و مردمی که پشتیبان رهبری و دولت هستند، هستیم.

پس اگر دولتمردان ما مذاکره می‌کنند و پنج قدرت جهانی مقابل آنها و پشت میز مذاکره می‌نشینند، این مذاکره به پشتوانه ملت بزرگ ایران، جوانان و نیروهای مسلح قدرتمند آن صورت می‌گیرد و این یک پشتوانه عظیم برای نظام اسلامی کشورمان محسوب می‌شود.

ما سربازان این رمز و بوم به ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از حلقه‌های زنجیره دفاعی کشور در هوا، سطح و زیر سطح، دوشادوش تمام همرزمان خودمان در برابر هر متجاوزی می‌ایستیم و به همراه سایر نیروهای ارتش، سپاه و ناجا همه و همه یک گنبد آهنین و امن برای کشورمان ایجاد کردیم تا کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جزیره با ثبات در جزیره متلاطم این دنیا قرار گیرد به نحوی که با صلابت و امنیت پایدار ایستاده و هیچ کس هم جرات نمی‌کند به آن کوچکترین تعریض کند. چون هنوز در ایران مردان مردی وجود دارند که می‌توانند مانند هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادگی کنند که این هم البته به برکت دعای تمام خانواده‌های شهدا میسر شده است.

انتهای پیام/231 
نظر شما
پربیننده ها