پوتین در آستانه سفر «اتمر» به روسیه مطرح کرد؛

مسکو در مبارزه با تروریسم به همکاری با افغانستان ادامه می‌دهد

رئیس جمهور روسیه در حضور سفرای ۱۸ کشور اعلام کرد که مسکو به حمایت از صلح افغانستان و مبارزه با تروریسم در این کشور ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۲۳۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ - 17March 2017

مسکو در مبارزه با تروریسم به همکاری با افغانستان ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، به نقل از «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مراسم تقدیم استوارنامه‌های سفرایی از 18 کشور اعلام کرد که کشورش از صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: روسیه در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر با افغانستان همکاری می‌کند.

پوتین گفت: همچنین کشورش آماده است تا به کادرها و پلیس افغانستان کمک کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان به روسیه سفر کرده است.

مقامات نظامی مسکو پیش از این نیز اعلام کرده بودند که روسیه در ادامه کمک‌ها به افغانستان، آموزش افسران پلیس این کشور را در بخش‌های مختلف گسترش خواهد داد.

پیش از این نیز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان گفته بود که مسکو برای مبارزه و ریشه‌کن کردن تروریسم آماده همکاری با افغانستان است.

«آناتولی گالی‌یف» کارشناس سیاسی مسائل خاورمیانه نیز چندی قبل با اشاره به جلوگیری از گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش در افغانستان و منطقه گفته بود که غرب در افغانستان در مبارزه با تروریسم موفق نبوده است و روسیه تلاش می‌کند تا در مبارزه با تروریسم در افغانستان نقش فعالی داشته باشد و تجربه در سوریه نیز نشان داد که مسکو توانایی کار در افغانستان را دارد.

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها