حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

اصلاح الگوی تولید و مصرف مهم ترین راه تحقق شعار سال است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ایران همواره بعنوان الگویی از مقاومت برای حرکت به سمت استقلال و عدم وابستگی اقتصادی و سیاسی به جبهه استکبار بوده است.
کد خبر: ۲۳۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ - 20March 2017
اصلاح الگوی تولید و مصرف مهم ترین راه تحقق شعار سال استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق خواست مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در این خصوص را یک نیاز و ضرورت برای کشور دانست و با بیان اینکه این کار نیاز به مشارکت و همدلی مردم و مسئولین دارد، افزود: بحث تولید و اشتغال و ایجاد زیر ساخت های دستیابی به آن همواره از سالها قبل ازسوی رهبر فرزانه انقلاب مطرح می شده و اصرار ایشان به آن در سال جاری با توجه به نامگذاری آن به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ضروری می نماید به صورت جدی تر به این مطلب نگاه شده و در این خصوص گام های عملی پُر شتابی برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش توجه به تولید داخلی و معطوف نمودن سرمایه گذاری داخلی به این موضوع را از اقدامات تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فرصت خوبی است که مسئولین بخش های مختلف اقتصادی کشور درباره مفهوم تولید و اشتغال بیندیشند و راهکارهای مناسب و البته عملیاتی در این زمینه ارائه بدهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: باید در این زمینه همه دست به دست هم بدهیم و با یک حماسه ملی و فرهنگ سازی مناسب شریط ایجاد راهکارهای تولید و اشتغال بویژه برای جوانان را فراهم سازیم.

آل هاشم در ادامه با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف شعار سال می بایست بر دانش متکی بود، افزود: باید نگاه سیستمی بر جامعه حاکم شود تا به تحقق اهدافی همچون سیاست اقتصاد مقاومتی که در برگیرنده دو نکته کلیدی مورد اشاره رهبر فرزانه انقلاب یعنی همان تولید داخلی و اشتغال است دست یابیم.

وی در این باره افزود: تولید با کیفیت داخلی و اشتغال، اصلاح و الگوی تولید ومصرف در کنار فرهنگ رفتاری صحیح و سبک زندگی اسلامی می تواند از راهکارهای تحقق شعار سال باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه یکی دیگر از شرایط تحقق شعار سال را استفاده بهینه از منابع کشور برشمرد و تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع کشورمی تواند بعنوان گامی موثر در راستای تحقق شعار سال مورد توجه جدی مسئولین قرار گرفته که می تواند تولید داخلی را از این شرایط خارج سازد.

آل هاشم در پایان، همدلی و همراهی مردم و مسئولین را از دیگر الزامات دستیابی به اهداف شعار سال برشمرد و افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف می تواند ضمن کاهش وابستگی به واردات، تولید داخلی را از رکود خارج سازد چرا که نگرش و رفتارهای فردی و اجتماعی در قالب سبک زندگی اقتصادی بعنوان مهم ترین شاخص از مولفه های کلیدی در اقتصاد است و نقش بسزایی در تولید کشور دارد.  

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها