تحویل سال نو با حضور كاروان راهیان نور مازندراني ها در شلمچه

زائران مازندرانی با توسل به امام و شهدا در خاک سرخ شلمچه با نوای «یا مقلب القلوب و الابصار» خانه دلشان را تکاندند.
کد خبر: ۲۳۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶ - 21March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، سال به دقیقه های آخر رسيد و زائران راهیان نور مازندران در دو یادمان شلمچه و هفت تپه سفره هفت سین برپا کردند. سفره ای خاکی به عطر و بوی شهدا که در این آخرین ساعت سال هزاران زائران مازندرانی را از هزاران کیلومتر به سوی خود کشاند.

زائران مازندرانی با توسل به  امام و شهدا در خاک سرخ شلمچه با نوای «یا مقلب القلوب  و الابصار» خانه دلشان را در شلمچه تکاندند، با «یا محول الحول و الحوال»، احوالشان را با حال شهدا تازه کردند، با «یا مدبرالیل و النهار» وقت روز و شب شان را با صاحب زمان تنظیم کردند و «حول حالنا الی احسن الحال» اشان  را با باران اشک  در خاک  تشنه  شلمچه سیراب كردند تا احسن الحال زائران در سال جدید ظهور فرزند زهرای مرضیه باشد.

سیده شمسیه جلالی خواهر شهید یکی از زائران مازندرانی است که برای تحویل سال به شلمچه آمده بود گفت: همانطور که ما نسبت به شهدا مسئول هستیم مسئولان هم باید بیشتر از مردم نسبت به خون شهدا احساس مسئولیت کنند.

این خواهر شهید ادامه داد: برای مشکل بیکاری و ازدواج جوانان در هنگام سال تحویل دعا کردم .

سمانه منصوری که اولین بار است سال جدید را در شلمچه  تحویل می کند به بیان احساسش پرداخت و بیان  كرد: حضور شهدا را در اینجا میتوان حس کرد.

وی دعا برای سلامتی پدر و مادر و پیشرفت علمی در مدارج  عالیه را از دعاهای هنگام تحویل سال خود عنوان  كرد.

زهره آزادی هم کنار سفره هفت سینی که با دوستان خود در شلمچه پهن کرده  بود ،با بیان اینکه  لحظه ي تحويل سال در شلمچه متقاوت است گفت:شهدا برای خاك ا کشور اين كشور جانشان  را دادند، ما هم باید به شهدا اقتدا کنیم .  نباید به غربی ها وابسته باشیم و برای حل مشکلات کشور به خودمان تکیه کنیم .

مریم قنبری یکی دیگر از زائران راهیان نور مازندرانی است که برای تحویل سال به شلمچه آمده بود اظهار داشت:از شهدا خواستم که سال تحویل را در شلمچه باشم . وی او دعا برای سلامتی  رهبری و ظهور امام زمان(عج) را مهمترین دعاهای خود می داند.

زائران راهیان نور مازندرانی که همراه شهدا با دعای فرج  در کربلای ایران به استقبال نوروز رفتند، با شهدا پیمان بستند تا در راه آرمان و اهداف شهدا پشتیبان ولایت فقیه باشند.

 در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شد، برای عزت و سربلندی انقلاب  اسلامی با  تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی نقاط کلیدی مطالبه رهبری شاهد موفقیتهای چشمگیر و محسوس در کشور باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها