من انقلابی‌ام-326/ راوی حماسه‌های دفاع مقدس:

زائران راهیان نور سفیران عشقند/ فکه و طلائیه را به شهرهای خود ببریم

یکی از راویان هشت سال دوران دفاع مقدس با بیان اینکه زائران سرزمین‌های نور سفیران عشق هستند بر لزوم انتقال آموخته‌های این سفر به محل زندگی، تحصیل و اشتغال خود در شهرها تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ - 23March 2017
زائران راهیان نور سفیران عشقند/ فکه و طلائیه را به شهرهای خود ببریم

حشمت‌الله هدایتی رزمنده دوران دفاع مقدس که به عنوان راوی در کاروان رسانه‌ای استان گیلان به روایت رشادت‌های رزمندگان اسلام می‌پردازد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور اظهار داشت: در سن پانزده سالگی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدم و خدا را سپاسگزارم که بهترین دوره زندگی‌ام را در کنار سرداران شهید سپری کردم.

راوی دوران هشت سال جنگ تحمیلی در ادامه خاطرنشان ساخت: جنگ امام حسین(ع ) بنا به روایتی 12ساعت طول کشید؛ اما این 12 ساعت 2 راوی بزرگ و قدر داشت؛ راوی اول حضرت زینب (س) و راوی دوم هم امام سجاد(ع) بود؛ که به درستی این واقعه عظیم را روایت کردند که ما هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال اثرات این جنگ را مشاهده می‌کنیم و مشاهده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه روایت هشت سال جنگ تحمیلی نیز بر دوش رزمندگان است، تا رشادت‌های رزمندگان اسلام را روایت کنند، گفت: روایان وظیفه دارند، رشادت رزمندگان را صادقانه، بی‌کم و کاست روایت و ارزش‌های ماندگار و گرانبهای آنها را به نسل آینده منتقل کنند. راویان باید حقایق را به زائران راهیان نور منتقل کنند. جوان امروزی حرف صادق و حقیقی را می‌پذیرد. ما باید اول خودمان به ارزش‌های دوران دفاع مقدس عمل کنیم. امروز منیت‌ها افزایش یافته است. فرق ما و شهدا در دو کلمه خلاصه می‌شود؛ شهدا ما بودند ولی امروزه ما من هستیم. به عنوان مثال من راوی خوبی هستم، من خبرنگار خوبی هستم و .... .

وی در ادامه افزود: اگر منیت‌ها را برطرف کنیم، می‌توانیم با نسل آینده ارتباط خوب و تاثیرگذاری برقرار کنیم.

هدایتی در ادامه به شعار امسال راهیان نور که من انقلابی‌ام انتخاب شده است اشاره کرد و گفت: همه کارهای یک جوان انقلابی باید برای رضای خدا باشد. ما ادعا نمی‌کنیم که انقلابی هستیم؛ انقلابی‌های واقعی رزمندگانی هستند که امروز در خاک‌ها آرامیده‌اند. اما اگر جوان امروزی می‌خواهد مثل آن رزمنده یک جوان انقلابی باشد، باید پیرو ولایت فقیه باشد.

رزمنده دوران دفاع مقدس مدافعان حرم را نیز انقلابیون واقعی عنوان کرد و افزود: مدافعان حرم یک انقلابی واقعی هستند. اگر می‌خواهیم مثل مدافعان باشیم باید به فرمایشات مقام معظم رهبری با جان دل گوش فرا دهیم.

وی در خصوص نقش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه درونی شود، دشمن نمی‌تواند کوچکترین هجمه‌ای به کشور ما وارد کند. ما خودمون برای اینکه این فرهنگ را ترویج بدهیم باید عامل باشم.

هدایتی در ادامه تصریح کرد: راهیان نور اوج هنر آنهایی است که این حرکت ارزشی را راه انداخته‌اند‌. ما باید در مدارس و دانشگاه‌ها قوی کار کنیم تا علاوه بر حزب‌اللهی‌ها که خودشان آمدن به مناطق عملیاتی را تکلیف می‌دانند، قشر خاکستری را هم به سمت خودمان جذب کنیم و به این مناطق بیاوریم. تک تک زائران راهیان نور باید سفیر باشند. علاوه بر این ما اگر واقعا مردیم باید شلمچه، فکه، طلائیه و ... را به شهر خود ببریم نه افرادی را به این شهرها بیاوریم.

انتهای پیام/ 411


نظر شما
پربیننده ها