من انقلابی‌ام-330/

آشنایی کودکان با دفاع مقدس در بازی پرنشاط سنگرهای آسمانی

غرفه سنگرهای آسمانی طرحی ابتکاری است که با هدف ترویج و تبیین فرهنگ و مفاهیم دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در قالب یک بازی پرنشاط ارائه شده است و کودک را در بازه تاریخی دفاع مقدس قرار می‌دهد، به طوری که اتفاقات آن دوران را تجربه می‌کند و نسبت به آن حوادث عکس العمل نشان می‌دهد.
کد خبر: ۲۳۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ - 23March 2017
آشنایی کودکان با دفاع مقدس در بازی پرنشاط سنگرهای آسمانیبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس، به راهیان نور، با آغاز تعطیلات عید نوروز، حضور کاروان‌های خانوادگی در سرزمین‌های نور رونق یافته و از این رو غرفه سنگرهای آسمانی ویژه کودکان پسر و دختر در یادمان شلمچه شروع به فعالیت کرده است. این غرفه که امسال در ضلع جنوبی ورودی یادمان شلمچه برپا شده طی سال‌های گذشته نگاه بسیاری از رسانه‌ها را به خود معطوف ساخته است.

حجت الاسلام سید یاسر موسوی مسئول سنگرهای آسمانی در گفت‌وگو با ما اظهار داشت: امسال، هشتمین سالی است که سنگرهای آسمانی برپا می‌شود. 4 سال نخست در یادمان طلائیه برپا شد و امسال برای پنجمین سال است که در شلمچه برپا می‌شود. سال قبل در یادمان شهدای فتح المبین نیز برگزار شد.

وی هدف از برپایی سنگرهای آسمانی را آشنا کردن کودکان با فرهنگ و مفاهیم دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این کار در قالب یک بازی پرنشاط انجام می‌شود. کودک در بازه تاریخی دفاع مقدس قرار می‌گیرد و اتفاقات آن دوران را تجربه می‌کند و نسبت به آن حوادث عکس العمل نشان می‌دهد.
 
موسوی تصریح کرد: در این بازی کودک در مراحل مختلف با عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، آزادسازی زمین‌های اشغالی، دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر، جنگی که بر ما تحمیل شد، دفاع و مقاومت با محوریت مسجد، سبک زندگی شهدا و رزمندگان، خلق و خوی دشمن بعثی و برخورد ترحم آمیز با اسیر عراقی آشنا می‌شود.

مسئول سنگرهای آسمانی اضافه کرد: در این غرفه همچنین کودک با سختی‌های جنگ و نابرابری‌هایی که بین تجهیزات ایران و عراق وجود داشته آشنا می‌شود و پی به این می‌برد که باید با توکل به خدا از مرزها با تمام توان دفاع کرد. 
 
موسوی خاطر نشان کرد: اجرای این بازی برای پسران و دختران تفاوت دارد. دختران با چگونگی و چرایی حضور بانوان در دفاع مقدس آشنا می‌شوند و بخشی از فعالیت‌های آن بانوان را همچون امدادرسانی، پشتیبانی و حمایت از رزمندگان را فرا می‌گیرد. 
 
وی در ادامه عنوان کرد: حدود ده هکتار برای فضاسازی این بازی در نظر گرفته شده است که البته از تمامی این فضا استفاده نمی‌شود. کوچه‌های خرمشهر، مسجد جامع خرمشهر، نخلستان، نیزار، سنگرهای فرماندهی قرارگاه کربلا، پل‌های خیبر، خاکریز، نقش نیروهای اطلاعات عملیات و خط شکن و مواضع و امکانات و تجهیزات دشمن در این فضا بازسازی شده است. 
 
موسوی بیان کرد: بازسازی سنگر رزمندگان، شهر خرمشهر، مدرسه جنگ زده، بیمارستان، واحد پشتیبانی جنگ و اقدامات پشتیبانی همچون آشپزی و خیاطی نیز برای کودکان دختر انجام شده است. همچنین در خصوص عفاف و حجاب و جنگ نرم به کودکان آموزش‌هایی داده می‌شود. 
 
وی تعداد دست اندرکاران این بازی را 90 نفر آقا و 30 نفر خانم اعلام کرد و گفت: تمامی این افراد خادم الشهدا هستند و از بیشتر استان‌های کشور در این جمع حضور دارند. پیگیری‌ها از اول دی ماه آغاز شده و از 18 بهمن ساخت و فضاسازی شروع شد. اجرا از 28 اسفند آغاز شده و تا سیزدهم فروردین ادامه دارد و از ساعت 9 صبح تا چهل و پنج دقیقه مانده به اذان ظهر و بعد از ظهر از ساعت چهارده و نیم تا چهل و پنج دقیقه قبل از اذان مغرب پذیرای کودکان هستیم. بازه زمانی هر بازی نیز حدود یک ساعت و 15 دقیقه است.
 
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار