من انقلابی‌ام-336/

امدادگر روزهای جنگ، خادم زائران راهیان نور است

امدادگر روزهای دفاع مقدس و درمانگر مجروحان و جانبازان در یادمان شهدای هور در حال خدمت رسانی درمانی به زائران سرزمین‌های نور است.
کد خبر: ۲۳۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 24March 2017
امدادگر روزهای جنگ، خادم زائران راهیان نور استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، بهداری رزمی برای حفظ و ارتقای سلامت و بازسازی توان نیروی انسانی نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ نیروی انسانی که محور اصلی سازمان نظامی است به شدت آسیب‌پذیر است و نه تنها ابزار و ادوات جنگ بلکه حوادث و بیماری‌هایی می‌تواند آن را از پا در آورد.
 
در چنین وضعیتی سازمان نظامی اهمیت خاصی برای حفظ و ارتقای سلامت نیروی خود قائل است و اینجاست که امداد، بهداشت و درمان نقش مهمی ایفا می‌کند.
 
در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نقش امدادگران پشت خط مقدم کمتر از رزمندگان نبود؛ آن‌ها مجروحان جنگی را به پشت جبهه منتقل می‌کردند و تلفات جنگی را کاهش می‌دادند.
 
در همین خصوص با پزشکی که در یادمان هور در حال ارائه خدمات پزشکی به زائران سرزمین نور می‌باشد و در دوران دفاع مقدس دانشجوی رشته پزشکی بوده و به عنوان امدادگر رزمندگان مجروح را مداوا و یا جهت درمان و خدمات بیشتر به پشت جبهه منتقل می‌کرد، در گفت‌وگو با ما اظهار داشت: در زمان جنگ اورژانس که هم اکنون می‌بینیم در قالب امدادگر بود که مجروحان جنگی را از طریق وانت‌های تویوتا به بیمارستان‌های صحرایی منتقل می‌کرد.
 
وی گفت: ستاد طرح تهران که دکتر تهرانی رئیس وقت این ستاد بود، دانشجویان رشته پزشکی را در دوره‌های بیست روزه به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام می‌کرد که همه این اقدامات برای کمک به هم نوعان بوده است و کسی به دنبال ارتقای پست و مقام نبود، علت کمبود فیلم و یا عکس از نحوه امدادرسانی نیز به همین علت است که تنها تمرکز امدادگران و پزشکان فقط نجات جان رزمندگان بود.
 
وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از درمان رزمنده‌ای که خمپاره در پای آن جا خوش کرده بود، پرداخت و اظهار داشت: قبل از اینکه تیم جراحی وارد کار شوند، تیم خنثی سازی سپاه خمپاره را خنثی کرد، و سپس تیم جراحی با موفقیت خمپاره را از پای آن رزمنده خارج کرد؛ اینگونه عملی باید فیلمبرداری می‌شد، متاسفانه فقط عکس آن ثبت شده است.
 
این پزشک در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نقش جامعه پزشکی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: پزشکان نیز باید در ترویج این فرهنگ پیش قدم باشند و خدمات رایگان را به هم نوعان خود افزایش دهند و مانع فراموشی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پزشکی شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش که به عنوان داوطلب جهت خدمات رسانی به زائران در یادمان هور حضور دارد در خصوص خدمات رسانی به زائران خاطر نشان ساخت: یک پزشک و تکنسین به همراه یک آمبولانس به زائران سرزمین نور خدمات بهداشتی می‌دهیم و از بیستم اسفندماه تا بیستم فروردین در یادمان هور حضور خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار