من انقلابی‌ام-345/ گزارش دفاع پرس از حال و هوای زائران سرزمین‌های نور؛

آمده‌ایم تا از شهدا رسم زندگی بیاموزیم

زائران سرزمین‌های نور بیان می‌دارند که به این مناطق آمده‌ایم تا از شهدا راه و رسم زندگی کردن را بیاموزیم.
کد خبر: ۲۳۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ - 26March 2017
آمده‌ایم تا از شهدا رسم زندگی بیاموزیمبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور- سال‌هایی نه چندان دور، درست آن زمانی‌که ما خیلی‌ها نوزادی در گهواره بودیم و یا اینکه اصلا پای بر این گیتی سبز ننهاده بودیم؛ جوان‌هایی در سن و سال ما و یا شاید کوچک‌تر از ما جان خود را بر کف دستان خود گذاشته و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند تا از زمین و ناموس کشورمان که در تعرض مزدوران بعثی قرار گرفته بود، دفاع کنند.
 
خیلی از این جوان‌ها در راه دفاع از وطن شهید شدند و خانواده خود را تا ابد داغدار کردند و حتی پیکر برخی از این جوانان رشید که الحق و الانصاف حق مطلب را خوب ادا کردند، هنوز بعد از سه دهه و یا بیشتر به آغوش خانواده برنگشته‌ است و مادرانشان همچنان چشم انتظار بازگشت فرزند خود هستند.
 
حالا هر کدام از ما که در زمان جنگ نوزاد و خیلی‌هایمان هم به دنیا نیامده بودیم؛ امروزه بزرگ شده و به مدرسه و دانشگاه رفته و پزشک، مهندس، معلم و... شده‌ایم، باید یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم و هیچگاه فراموششان نکنیم؛ لاله‌هایی که برای آسایش و آرامش ما پژمرده شدند. جوانانی که از تعلقات مادی دست برداشته و به جبهه‌ها شتافتند، فراموش نکنیم و راه آن‌ها را در جبهه‌های فرهنگی ادامه دهیم.
 
بر همین اساس یادمان‌هایی برای فراموش نشدن رشادت‌های این جوانمردان بنا شده است و سالانه افراد زیادی از این یادمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس بازدید می‌کنند. این یادمان‌ها رزمنده‌ها را به یاد گذشته و روزهای پر از شور و خطر و انسانیت جبهه‌ها می‌اندازد و برای افرادی که سن چندانی ندارند نیز محلی است تا با دلاورمردان میهنشان بیعت کنند و همچنین از آن‌ها درس مردانگی و آزادگی بگیرند.
 
در روزهای گذشته به همراه یک تیم خبری به یادمان شهدای طلائیه که یکی از یادمان‌های خاطره انگیز دوران دفاع مقدس است و دل‌ها را آسمانی می‌کند رفتیم تا گوشه‌ای از خلوت‌های زائران با شهدا را به تصویر بکشیم. جمعیت زیادی اعم از جوان، نوجوان، مرد و زن  پای بر این خاکی که روزی فرزندان دلیر کشورمان در آن افتاده بودند، گذاشته‌اند تا از نزدیک با رشادت‌های جوانمردان کشورمان آشنا شوند و به شیوه آنان زندگی و راه آن‌ها را ادامه دهند.  
 
«مرتضی اکبرنیا» 35 ساله که به همراه همسر و فرزند خردسالش از کاشان قدم بر این سرزمین نورانی و پر رمز و راز نهاده‌ است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه با دلیل حضورش با خانواده اظهار داشت: زیارت مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس هر چند سختی‌هایی به همراه دارد اما حس و حالی ویژه‌ای به آدم می‌دهد؛ با حضور در این مناطق رشادت‌ و ایثار رزمندگان کشورمان را از نزدیک لمس می‌کنیم و به حال آن‌ها غبطه می‌خوریم.
 
وی در ادامه به تاثیر حضور در این مناطق در زندگی خود اشاره کرد و بیان داشت: ما از شهدای خود مقاومت در مقابل دشمن را به ارث برده‌ایم و هم اکنون نیز این مقاومت را در مقابل دشمن و با فرمانبرداری از ولایت‌فقیه به کار می‌بریم. علی‌رغم اینکه برخی‌ها معتقدند که باید دست از مقاومت بکشیم و با کدخدا صحبت کرد، ولی ما جوانان انقلابی با پیروی از ولایت‌فقیه معتقدیم نباید سلاح و مقاومت را بر زمین گذاشت.
 
اکبری‌نیا در ادامه اقتصاد مقاومتی را نسخه نجات‌بخش کشورمان در مقابل تحریم‌های ظالمانه کشور‌های استکباری دانست و افزود: سبک زندگی شهدا را اگر مطالعه کنیم در واقع متوجه می‌شویم که برگرفته از اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این امر تاکید می‌فرمایند، بر همین اساس ما در زندگی از این سبک که ساده زیستی ویژگی برجسته آن است، سعی می‌کنیم به نحو احسن بهره ببریم.
 
وی با تاکید بر اینکه فرزندان خودمان را باید با سبک زندگی شهدا آشنا کرد، خاطرنشان ساخت: فرزندان خود را از همان زمان کودکی با روحیه بسیجی که مملو از ایثار و شهادت است، باید آشنا کنیم تا زمانی‌که بزرگ شدند، گذشت و ایثار داشته باشند. دشمن تلاش می‌کند با جنگ فرهنگی که علیه کشورمان،‌ فرهنگ جوانان کشور ما را تغییر دهد و آن‌ها را تبدیل به عناصر بی‌خاصیت کند؛ اما اگر ما به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان بپردازیم، قطعا دشمن را در این جنگ شکست خواهیم داد.
 
در ادامه مادر این خانواده کاشانی که به نظر می‌رسد با کودک خردسالی که در آغوش دارد، بیشتر متحمل سفر و مشقت آن شده است، اظهار داشت: اولین بارم است که در این مناطق حضور پیدا می‌کنم؛ دوستان و آشنایان از حس و حال این مناطق برای من زیاد تعریف و تمجید کرده بودند، با وجود اینکه کودک شیرخوار داشتم و مسافرت طولانی برای من سخت بود، ولی با خدای خود عهد بسته بودم که قسمت کند امسال خودم از نزدیک با این حس و حالی که از اطرافیان شنیده بودم، آشنا شوم. امروز خدا قسمت کرد که خودم در این مناطق حضور پیدا کنم. وقتی این مناطق را دیدم متوجه شدم که آنها فقط یک درصد از این حس و حال را توانسته بودند برای من تعریف کنند. روحیه‌ام با زیارت این مناطق خیلی تغییر کرده و می‌توانم سال آینده را با روحیه خیلی بالایی شروع کنم.
 
وی گفت: یاد این شهدا را باید بیشتر و بیشتر گرامی بداریم؛ این شهدا بودند که امنیت و آسایش امروزی را برای ما فراهم کردند. امیدوارم برادران و خواهران ما قدر این شهدا را بدانند و از سبک و سیاق آنها که برگرفته از زندگی ائمه اطهار است در زندگی خود بهره‌مند شوند.
 
در ادامه گزارش به سراغ خانواده دیگری رفتیم که در گوشه‌ای خلوت کرده و مشغول راز و نیاز بود، منتظر ماندیم تا از راز و نیاز فارغ شدند و بعد وارد جمع خانوادگی آن‌ها شدیم. علت حضور با خانواده را از پدر خانواده که داری سه فرزند بود، جویا شدیم، وی گفت: خودم اولین بار سال 78 بود که برای زیارت به این مناطق مشرف شدم و بعد از آن نیز هر ساله به تنهایی به زیارت این مناطق آمده‌ام؛ اما این بار تصمیم گرفتم با خانواده به این سرزمین نورانی قدم بگذاریم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با حضور در این مناطق چه حس و حالی به شما دست می‌دهد، گفت: حسی و حالی را که اینجا به آدم دست می‌دهد با کلید واژه‌ها نمی‌شود، بیان کرد.
 
وی در ادامه به تاثیر آشنایی فرزندانش با سبک و سیاق زندگی شهدا اشاره کرد و افزود: تربیت فرزندان با روحیه ایثار و شهادت رمز پیروزی جامعه در مقابل تحریم زورگویان است؛ زورگویانی که به هر شیوه‌ای متوسل می‌شوند تا جامعه هدف را ضعیف و در نهایت مطیع خود کنند.
 
خانواده بعدی که به سراغشان رفتیم خانواده حسینی بود که از شهر مقدس قم به وادی نور آمده بودند، پدر خانواده علت حضور در مناطق عملیاتی را تجدید بیعت دوباره با شهدا دانست و اظهار داشت: هدف از حضور ما به صورت خانوادگی اعلام آمادگی و تجدید بیعت مجدد با شهداست که به آنها بگوییم که پرچمی را که شما به اهتزاز در آورده‌اید را بر زمین نخواهیم گذاشت و راه آنها را ادامه می‌دهیم. امیدوارم شهدا دعا کنند که عاقبت به خیر شویم.
 
حسینی در ادامه هدف دوم از حضور با خانواده در مناطق عملیاتی را آشنا کردن فرزندان با رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت که اگر خدای نکرده کشورمان مجددا مورد هجوم دشمن قرار گرفت، آنها هم مثل شهدای دوران دفاع مقدس از وطن و ناموس خود دفاع می‌کنند و اجازه تعدی به دشمن را نمی‌دهند.
 
همسر آقای حسینی هم هدف حضور را ادامه دادن راه شهدا دانست و گفت: کودکان اگر از همین دوران کودکی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند، می‌توانند در بزرگسالی ایثار را عملی کنند.  
 
وی مطالعه زندگینامه شهدا را بهترین کتاب برای تربیت فرزندان عنوان کرد و افزود: اگر کودکان خود را در دوران کودکی با سبک و شیوه زندگی شهدا آشنا نکنیم وقتی بزرگ شدند به هیچ عنوان نمی‌شود آنها را به سمت این وادی هدایت کرد.
 
انتهای پیام/411
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار