من انقلابی‌ام-376/ سرلشکر جعفری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بسیج امکانات و توانمندی‌ها توسط سپاه برای حل مشکل ریزگردهای خوزستان/ لزوم اختصاص «آب» توسط دولت برای کاشت نهال

فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه بازدید از طرح کاشت نهال در استان خوزستان گفت: مردم خونگرم خوزستان حق بسیاری بر گردن مردم ایران دارند و مستحق خدمات بیشتری هستند.
کد خبر: ۲۳۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ - 28March 2017
خوزستان مستحق خدمات بیشتری استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از طرح کاشت نهال در چهار هزار هکتار از زمین‌های استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم خونگرم خوزستان حق بسیاری بر گردن مردم ایران دارند. خوزستان کربلای ایران است و مردمش مستحق خدمات بیشتری هستند.
 
وی ادامه داد: بسیج و سپاه نیز وظیفه دارند امکانات و توانمندی‌های ملی را برای حل مشکلات ملی، بسیج کنند.
 
فرمانده کل سپاه افزود: در استان خوزستان به دلیل خشکسالی‌های اخیر، سومدیریت‌ها و نارسایی‌های دیگر شاهد مشکل ریزگردها و گرد و غبار هستیم؛ لذا بسیج به حل مشکل ریزگردها و بیابان زدایی پرداخته است.
 
سرلشکر جعفری تصریح کرد: بسیج و سپاه با توجه به تجربه‌هایی که در بحث سازندگی دارند و امکاناتی که از طریق مردم می‌توانند پای کار بیاورند، می‌توانند به سرعت به حل این معضل بپردازند، که البته با توجه به وجود مشکلاتی در بحث تهیه نهال و تملک اراضی، سرعت این روند کم شده است. 
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تا اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت ماه بسیاری از نهال‌ها کاشته می‌شوند و در فصلی که امکان کاشت نهال نیست مقدمات لازم را فراهم خواهیم آورد تا در فصل‌های آینده کار کاشت نهال ادامه یابد.

وی در خصوص نگهداری نهال‌ها نیز بیان کرد: نهال‌هایی که کاشته می‌شوند یکی دو سال نیاز به آب دارند و پس از آن نیازی به آب ندارد. برخی پیشنهاد می‌دهند که درخت‌هایی کاشته شود که محصول و میوه‌ای نیز داشته باشد اما آن درخت‌ها نیاز به مراقب دائمی دارند و با عدم رسیدگی خشک می‌شوند. کاشت این نهال‌ها در مناطق کویری کشور تجربه شده است و امیدواریم که در دو سال آینده شاهد مشکل ریزگردها در استان خوزستان نباشیم.
 
سرلشکر جعفری در پایان خاطرنشان کرد: از دولت انتظار داریم که علاوه بر تهیه نهال در بحث مشکل آب نیز کمک کند. لازم است که برای انجام این طرح آب مورد نیاز توسط دولت اختصاص یابد؛ سپاه نیز آماده کانال کشی و لوله‌گذاری برای انتقال آب است. ضمن اینکه این آب می‌تواند برای مردم منطقه در بحث کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار