امیر قربانی در نشست خبری:

«هوانیروز» یگانی واکنش سریع با تحرک بالاست/ نصب دوربین‌های «دید در شب» بر بالگردها/ بالگرد «صبا» به ناوگان هوانیروز الحاق می‌شود

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این یگان، یگانی واکنش سریع با تحرک بالاست، گفت: به زودی دوربین‌های دید در شب روی بالگردهای هوانیروز نصب می‌شود.
کد خبر: ۲۳۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ - 15April 2017
«هوانیروز» یگانی واکنش سریع با تحرک بالاست/ نصب دوربین‌های «دید در شب» بر بالگردها/ بالگرد «صبا» به ناوگان هوانیروز الحاق می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز در ستاد فرماندهی هوانیروز برگزار شد، اظهار داشت: هوانیروز نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد و هم اکنون نیز به عنوان یک یگان واکنش سریع و با تحرک بالا نقش آفرینی می‌کند.
 
وی افزود: هوانیروز در بحث ساماندهی غائله‌های غرب و جنوب در روزهای آغازین انقلاب نقش محوری را ایفا کرد و در طول دفاع مقدس با حضور مستمر در بیش از 130 عملیات به عنوان یگانی موثر مطرح بوده است.
 
امیر قربانی گفت: هوانیروز امروز به عنوان یک یگان واکنش سریع با توان رزمی بالا به لحاظ آماری در سطح غرب آسیا نقش محوری دارد.

وی با بیان اینکه امروز هوانیروز ارتش تعامل خوبی با صنایع داخلی و نخبگان دانشگاهی برقرار کرده است که در سال‌های آینده نتایج آن را خواهیم دید، خاطرنشان کرد: در بحث دوربین‌های «دید در شب» به زودی این دوربین‌ها بر روی بالگردها نصب می‌شوند و پروازهایی را در شب انجام خواهند داد.
 
فرمانده هوانیروز تصریح کرد: در بحث افزایش برد سلاح‌ها نیز فعالیت‌هایی صورت گرفته و به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم.
 
امیر قربانی خاطرنشان ساخت: بالگرد «صبا» که در صنایع دفاع در حوزه ماموریت پشتیبانی طراحی و ساخته شده است و ابتکار، خلاقیت و نوآوری در آن پدیدار است، به زودی وارد خط تولید و به ناوگان هوانیروز ملحق خواهد شد.
 
وی بیان داشت: در حوزه اورژانس هوایی و مردم یاری هوانیروز از سال 93 با 17 استان قراردادهایی را بسته است و تاکنون 600 سورتی پرواز معادل 3 هزار ساعت پرواز را انجام داده است و تلاش ما بر این است که بر چرخه مردم یاری بیافزاییم و تعداد استان‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
 
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز هوانیروز در حوزه بازسازی و ساخت قطعات و بازآماد بالگردها به مرحله خودکفایی رسیده است و صفر تا صد کارها را توسط متخصصان توانمند داخلی انجام می‌دهد.
 
وی افزود: در حوزه بازآماد بالگردها در آینده نزدیک خبرهای خوشی را خواهید شنید.
 
امیر قربانی با اشاره به دیدار اخیر امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای گفت: ایشان فرمودند یک مسئله مهمی که با آن روبرو هستیم، مسئله بالگردها و بال ثابت‌های هوانیروز است که تعدادی از آنها عملیاتی و برخی غیرعملیاتی هستند، باید نهضت قطعه‌سازی راه بیاندازیم و ما می‌توانیم این کار را انجام بدهیم، همانطوری که تاکنون انجام داده‌ایم.
 
وی در پایان افزود: در سال گذشته 10فروند بالگرد در مدل های مختلف را اورهال کرده و در سال جاری نیز حدود 10فروند از انواع بالگردهای شینوک و ٢١٤ و کبری را بازآماد خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها