رضایی خبر داد؛

اسامی داوران جشنواره انجمن‌های ادبی/ 27 طرح برتر معرفی می‌شوند

دبیر اجرایی و عضو هیئت داوران نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی گفت: نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، روز جمعه به ایستگاه پایانی می‌رسد و در اختتامیه این جشنواره که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، طرح‌های برتر 27 انجمن ادبی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ - 19April 2017
اسامی داوران جشنواره انجمن‌های ادبی/ 27 طرح برتر معرفی می‌شوند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «احسان رضایی» دبیر اجرایی و عضو هیئت داوران نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی با اعلام این خبر اظهار داشت: داوران جشنواره، پس از بررسی طرح‌ها و برنامه‌های ارسالی، به دلیل نزدیکی طرح‌ها به یکدیگر، تصمیم گرفت تعداد برگزیدگان را بیش‌تر و مبلغ پیش‌بینی حمایت از انجمن‌ها را بین این تعداد تقسیم کند.

 دبیر نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی عنوان کرد: در حالی‌که پیش از این اعلام شده بود در جشنواره انجمن‌های ادبی 10 برنامه برای اجرا در سال 1396 برگزیده و از میان این 10 طرح، سه طرح به عنوان برنده معرفی و از اجرای آنها حمایت می‌شود، به پیشنهاد هیئت داوران، جمعا از برنامه‌های 27 انجمن حمایت خواهد شد.

وی با بیان این‌که مجموع مبلغ جوایز هیچ تغییری نکرده است، اظهار داشت: در این جشنواره، 182 انجمن ادبی از شهرهای مختلف شرکت کرده و برنامه‌هایشان را ارائه دادند که بعد از انجام دو مرحله داوری، در نهایت از بین برنامه‌های ارسالی، 51 برنامه نامزد شد که از میان این برنامه‌ها، 7 طرح به عنوان برنده و 20 طرح به عنوان تقدیری معرفی خواهند شد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی بیان کرد: هر یک از طرح‌های تقدیری با 30 میلیون ریال و طرح‌های برگزیده با 80 میلیون ریال مورد حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی قرار می‌گیرند.

رضایی گفت: مبالغ اعطایی به طرح‌ها و برنامه‌های برتر انجمن‌های ادبی به صورت نقدی اهدا نمی‌شود؛ بلکه این مبالغ با حمایت از انجمن‌های ادبی برگزیده و مشارکت در اجرای برنامه و هزینه‌کرد در زمان اجرا پرداخت خواهد شد که در واقع، بعد از روز اختتامیه، اجرای برنامه‌های برگزیده این جشنواره آغاز می‌شود.

وی افزود: مراسم پایانی نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، روز جمعه از ساعت 16 تا 18 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وی در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی آدینه تهران برگزار می‌شود. در این مراسم، به جز اهدای جایزه برترین طرح‌های ارائه شده از سوی انجمن‌های ادبی سراسر کشور، پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز رونمایی می‌شود.

داوران نهایی این جشنواره را علی‌اصغر سیدآبادی (شاعر و مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد) بهمن ساکی (شاعر و پژوهشگر) و احسان رضایی (نویسنده و دبیر جشنواره انجمن‌های ادبی) تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها