ذالفقاری مطرح کرد:

تجمع هواداران نامزدها در محیط های عمومی ممنوع است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه ٢٦٠ هزار نیرو وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر تهدید خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نداریم.
کد خبر: ۲۳۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ - 19April 2017
تجمع هواداران نامزدها در محیط های عمومی ممنوع است

به گزارش گروه داخلی دفاع پرس، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست خبری امنیت انتخابات اظهار داشت: برای تمام مراحل انتخابات آسیب‌های امنیتی شناسایی شده و اشراف اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

ذوالفقاری افزود: پیش بینی وقوع پدیده‌های خاص صورت گرفته و در حال حاضر تهدید خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نداریم.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: ستاد امنیت انتخابات در این وزارت متشکل از عناصر ستادکل نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و صدا و سیما تشکیل شده است.

ذوالفقاری افزود: سه کمیته زیر نظر این ستاد فعالیت می کنند که کمیته اشراف اطلاعاتی، کمیته فضای مجازی و کمیته عملیات و انتظامات وظیفه برقراری امنیت کشور را بر عهده دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه اطلس انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای استانها ارسال شده اظهار داشت: بیش از ٢٦٠ هزار نیرو وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند و ٤٠ فروند بالگرد نیز در اختیار ستاد انتخابات استان‌ها قرار گرفته است.

وی گفت: روز گذشته دستورالعمل تبلیغات در فضای مجازی تصویب و برای اجرا ابلاغ شد که بر اساس آن نامزدها باید بر اساس نمادی که در وزارت ارشاد به ثبت می‌رسانند باید فعالیت کنند.

معاون امنیتی وزارت کشور ادامه داد: هرگونه اعلامیه و بیانیه از جانب نامزدها باید از طریق کانال‌هایی که در وزارت ارشاد به ثبت رسیده است و دارای نماد ثبت شده هستند، منتشر شود و در سامانه وزارت کشور به نشانی http://www.samandehi.ir ثبت گردد.

ذوالفقاری قانون را معیار اصلی برشمرد و افزود: خرید و فروش رای، رای دادن با شناسنامه جعلی و ایجاد هرگونه رعب و وحشت در طی برگزاری انتخابات ممنوع است و با این تخلفات برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: تجمعات انتخاباتی می‌بایست در محیط‌‌‌ های سرپوشیده باشد و هرگونه تجمع هواداران نامزدها در محیط های عمومی ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت.

ذوالفقاری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل امنیتی حفاظتی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کاندیداهایی که در حال حاضر مسئولیتی را برعهده دارند بر اساس رویه قبل حفاظت از آنها صورت خواهد گرفت و برای کاندیداهایی که در حال حاضر از حفاظت برخوردار نیستند؛ پس از تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان برای آنها نیز حفاظت پیش بینی می شود.

 انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها