لاوروف:

هدف از اطلاعات دروغ درباره حمله شیمیایی، سرنگونی اسد است

وزیر خارجه روسیه هدف از اطلاعات دروغ درباره حمله شیمیایی در خان شیخون ادلب سوریه را سرنگونی بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دانست.
کد خبر: ۲۳۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ - 21April 2017
هدف از اطلاعات دروغ درباره حمله شیمیایی، سرنگونی اسد است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که هدف از اطلاعات دروغ درباره استفاده از سلاح‌ شیمیایی در ادلب، برکناری اسد است.

وی در دیدار با وانگ یی وزیر خارجه چین افزود: سکوت سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره مکانی که کارشناسان این سازمان از آنجا نمونه‌برداری کرده‌اند، به اعتبار این سازمان صدمه می‌زند.

لاوروف گفت: ایجاد موانع در مسیر طرح روسیه درباره تحقیق در خصوص استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی در ادلب سوریه، با هدف تغییر نظام در سوریه صورت می‌گیرد.

وی افزود: روز گذشته هیئت‌های غربی پیشنهاد مشترک ما درباره سفر کارشناسان سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی به مکان وقوع استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی در سوریه را بدون توضیح روشنی رد کردند.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: به اعتقاد من این وضع بسیار خطرناک است، زیرا امروز روشن است که اطلاعات دروغین درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی با هدف عقب‌نشینی از قطعنامه 2254 که مبتنی بر حل و فصل بحران سوریه با مشارکت همه گروه‌ای سوری است و در نتیجه بازگشت به ایده قدیمی تغییر نظام در این کشور مطرح می‌شود.

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی اخیرا استفاده از گاز سارین در خان شیخون ادلب را تایید کرده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اظهارات شتابزده نماینده سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره گاز سارین در خان شیخون ادلب، کل این سازمان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سناریوی حمله شیمیایی را گروه‌های تروریستی روز سه‌شنبه چهارم آوریل 2017 (15 فروردین 95) در خان شیخون اجرا کردند تا بهانه و توجیه آمریکا برای تجاوز موشکی به خاک سوریه در روز جمعه هفتم آوریل (18 فروردین) فراهم شود.

این در حالی است که دولت سوریه تأکید کرد که هرگز به‌دنبال استفاده از سلاح شیمیایی نبوده و نخواهد بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها