نمازگزاران نماز جمعه پای سیرۀ پیامبر مهربانی نشستند

در آستانۀ مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی ا... علیه‌وآله)، کتاب نردبان آسمان (نگاهی به سیرۀ نبوی و اصول عملی زندگی رسول مهربانی(ص)) در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.
کد خبر: ۲۳۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ - 21April 2017
نمازگزاران نماز جمعه پای سیرۀ پیامبر مهربانی نشستند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حتماً شما هم تجربه‌اش را داشته‌اید؛ تجربۀ اینکه با خودتان یا شاید با دیگری، یا گاهی با خدا قراری بگذارید. این جور وقت‌ها، به اصطلاح آدم سرش برود، قول و قرارش نمی‌رود. پیامبر اکرم(صلی‌ا...‌علیه‌وآله) هم در تمام ابعاد زندگی‌شان به اصول ثابتی پایبند بودند و این اصول مثل قراری بود بین ایشان و خدای متعال.

رسول مهربانی چه در زندگی خصوصی و فردی، یا در ارتباط با خدا و بندگی او، و چه در حضور اجتماعی و تعامل با دیگران، همیشه تمام و کمال پای این اصول می‌ایستادند. این اصول یا قرارها همچون پله‌های رشد و تعالی باعث می‌شد پیامبر خدا همیشه در قلۀ انسانیت و بندگی باقی بمانند. حالا ما هم می‌خواهیم با این قرارها و اصول ایشان آشنا شویم و برای بالارفتن از این پلّکان آسمانی، تمرین کنیم.

کتاب «نردبان آسمان» این پله‌های طلایی را از لا‌به‌لای سیرۀ کاربردی پیامبر اعظم(صلی‌ا...‌علیه‌وآله) برای ما ترسیم می‌کند؛ همان کسی که در قرآن به عنوان اسوۀ حسنه معرفی شده است. لیلا غلام‌زاده نطنزی، نویسندۀ کتاب، با بیانی ساده و روان، در قالب پله‌هایی چندگانه، ابتدا به قرار و مدارهای پیامبر اکرم(صلی‌ا...‌علیه‌وآله) در لحظه‌لحظۀ زندگی شخصی، و بعد در رابطۀ ایشان با خدا پرداخته، و سپس دست مخاطب خود را گرفته و پابه‌پای پیامبر رحمت، سیری در میان جامعه کرده و سبک زندگی نبوی را در رابطه با دیگران به تماشا نشسته است. البته این پله‌های طلایی با تمام جذابیتی که دارند، فقط در حکم یک سرنخ است برای کسانی که تمایل دارند رشتۀ زندگی‌شان به رشتۀ زندگی پیامبر خاتم گره بخورد، تا به برکت آن وجود عزیز و نورانی، پله‌پله تا ملاقات خدا را طی کنند.

بر خلاف برخی افرادی که در نقاطی از جهان سعی می‌کنند تصویری نادرست از اسلام و پیامبر مهربان آن به تصویر بکشند، کتاب «نردبان آسمان» سعی کرده در ذیل عناوین متنوعی، تصویری واقعی و درست از زندگی فردی، اجتماعی، و معنوی آن اسوۀ حسنه ارائه دهد و به خوبی هم از عهدۀ آن برآمده است.

فصل‌بندی‌های مناسب، موضوعات کاربردی و حجم کم مطالب هر بخش، در کنار بیانی جذاب و دلنشین، مطالعۀ «نردبان آسمان» را در فرصت‌های کوتاه برای هر سطحی از مخاطب میسّر کرده تا خواننده‌ای که عادت زیادی به مطالعه ندارد هم بتواند از لذت مطالعۀ این کتاب بهرۀ مناسب را ببرد، و گام به گام، شیوۀ درست زندگی در دنیای امروز را از سبک زندگی رسول مهربانی بیاموزد.

این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها