نظر رهبر انقلاب درباره چگونگی فضای تبلیغات انتخاباتی+ پوستر

آیت‌الله خامنه‌ای که روزگاری در سال‌های ۶۰ و ۶۴ خودشان به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری حاضر بوده‌اند، در ۲۴ سال اخیر هم در جایگاه رهبر جمهوری اسلامی ایران توصیه‌هایی را در رابطه با فضای تبلیغات انتخاباتی ابراز داشته‌اند.
کد خبر: ۲۳۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ - 21April 2017

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، با اعلام نهایی اسامی نامزدهای حائز صلاحیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، زمان تبلیغات کاندیداها رسماً آغاز شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که روزگاری در سال‌های 60 و 64 خودشان به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری حاضر بوده‌اند، در 24 سال اخیر نیز در جایگاه رهبر جمهوری اسلامی ایران توصیه‌هایی را در رابطه با فضای تبلیغات انتخاباتی ابراز داشته‌اند.

«فضای انتخابات، باید فضای سالمی باشد؛ فضای تبلیغات، باید با فضای پروپاگاندهای معمول دنیا تفاوت داشته باشد.

نظر رهبر انقلاب درباره چگونگی فضای تبلیغات انتخاباتی+پوستر تبلیغاتی 

امروز در دنیا، دمکراسی، یک دمکراسی حقیقی نیست؛ زیرا فشار تبلیغات پُر زرق و برق توخالی، با سخنان فریب‌آمیز، آن‌چنان بر ذهن مردم سنگینی می‌کند، که امکان انتخاب درست را به مردم نمی‌دهد؛ نمی‌گذارند مردم فکر کنند. هر کس که مقداری از کارهای انتخاباتی کشورهای به اصطلاح دمکراتیک را مشاهده کرده باشد، این معنا برایش واضح است. حرفهایی که می‌زنند، وعده‌هایی که می‌دهند، قیافه‌هایی که می‌گیرند، تملقهایی که از بعضی از قشر‌ها یا گروه‌ها می‌گویند، ارتباطهایی که با جناحهای خاصی برقرار می‌کنند تا نظر آن‌ها را جلب بکنند، این‌ها کارهای سالمی نیست؛ کارهایی است که وقتی در یک مجموعه‌ی مردمی انجام گرفت، فضا را مسموم می‌کند و قدرت فکر کردن به آن‌ها نمی‌دهد.

تبلیغ، صحیح و حق است؛ اما با معنای واقعی کلمه، با حفظ حدود شرعی کلمه، به دور از فریب، به دور از کارهای دروغین و نمایشی، به دور از متهم کردن این و آن. نمی‌شود ما بگوییم که مسؤولان انتخابات، نسبت به این قضیه هیچ مسؤولیتی ندارند؛ این شرط سلامت انتخابات است.»

توصیه های رهبری و بایدها و نبایدهای تبلیغاتهای انتخاباتی را در جدول زیر بخوانید:

نظر رهبر انقلاب درباره چگونگی فضای تبلیغات انتخاباتی+پوستر تبلیغاتی 
 

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها