دستاوردهای جدید دمشق؛ «سعسع» و «محجه» جدیدترین مناطق آشتی در سوریه

یکی از دستاوردهای دمشق در کنار عملیات ارتش این کشور و آزادسازی مناطق جدید، برقراری آشتی ملی در بسیاری از مناطق مختلف و عاری کردن آن از گروههای مسلح و سلاح در سوریه بوده است.
کد خبر: ۲۳۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ - 13May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، دولت سوریه در ادامه موفقیت‌های خود در زمینه آشتی ملی موفق شد که در منطقه دیگری در حومه جنوبی دمشق و در نزدیکی مرزهای جولان اشغالی آشتی برقرار کند و ثبات را به این منطقه بازگرداند.

منطقه جدید «سعسع» واقع در دشت «جبل الشیخ» است که بیش از ۱۰۰۰ نفر از روستاهای حومه دمشق و «قنیطره» به تلاش‌های آشتی ملی ملحق شدند و این افراد متعهد شدند که از هر اقدامی که ثبات منطقه را به خطر بیندازد پرهیز کنند. این افراد سلاح خود را تحویل دادند و مین‌ها کارگذاشته شده را جمع‌آوری کردند.

اهمیت مناطقی که به آتش بس ملحق می‌شوند در این است که سکو و زمینه مناسبی ضد نظامیان رژیم صهیونیستی و گروههای مورد حمایت آن از جمله در «قنیطره» محسوب می‌شوند و از سویی مناطق آشتی در حومه جنوبی دمشق و امتداد آن تا درعا و نزدیک مرزهای لبنان توسعه یافته است.

قبلا نیز مناطق زیادی به ویژه در حومه دمشق به آتش بس ملحق شده اند و از گروههای مسلح پاکسازی شده‌اند و به مناطقی عاری از سلاح و گروههای مسلح تبدیل شده اند.

دولت سوریه به موازات عملیات ارتش این کشور تلاش موفقی در زمینه بسط دادن مناطق آشتی ملی داشته است تا امنیت و ثبات را به سراسر سورریه بازگرداند.

 در همین راستا منابع سوری گزارش دادند: هیئتی از ساکنان شهرک محجه در شمال درعا در شهر «ازرع» با نمایندگان دولت توافقنامه آشتی امضا کردند. این هیئت با سرتیپ «وفیق ناصر» رئیس اداره اطلاعات نظامی در منطقه جنوبی سوریه دیدار کرد.

منابع سوری اعلام کردند که ورود همه کالاهای مورد نیاز ساکنان شهرک «محجه» و بی‌طرف ماندن ساکنان آن در‌هر گونه عملیات یا درگیری نظامی از بندهای توافق میان ساکنان این شهرک با دولت سوریه است.

این شهرک حدود ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شرق شهرک «الفقیع» که ۲۰ آذرماه ۹۵ به کنترل ارتش سوریه درآمده بود قرار دارد.

ابتدای سال میلادی جاری نیز شهر «الصنمین» در همین منطقه به روند آشتی پیوست.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها