جدیدترین اخبار از جبهه‌های یمن؛

تداوم عملیات تلافی‌جویانه ارتش یمن/ شماری از نظامیان سودانی به هلاکت رسیدند

در پی عملیات تلافی‌جویانه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان تعز، شماری از نظامیان سودانی به هلاکت رسیدند و تعدادی هم زخمی شدند.
کد خبر: ۲۳۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ - 14May 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از العهد، یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز یکشنبه در ادامه عملیات تلافی‌جویانه خود، مواضع ارتش سعودی و مزدوران این رژیم را در هم کوبید.

در همین راستا یک منبع نظامی گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، دو موشک «زلزال 2» و «صمود» به پادگان‌های مزدوران و مراکز تجمع آن‌ها در غرب گذرگاه الموسم در منطقه جیزان شلیک کرد.

وی افزود: یگان توپخانه‌ای ارتش یمن، مراکز تجمع نظامیان سعودی در پایگاه‌های الخوبه، قائم زبید، السوده، الشانق، و المدفن در جیزان را در هم کوبیدند.

این منبع گفت:‌ یگان توپخانه‌ای ارتش یمن، مراکز تجمع نظامیان سعودی و مزدوران آن‌ها در گذرگاه علب، الجوازات، و الربوعه در عسیر را نیز در هم کوبیدند.

از سوی دیگر تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو نظامی سعودی را در الربوعه از پای در آوردند.

نیروهای یمنی مراکز تجمع ارتش سعودی در نجران را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

از سوی دیگر یگان توپخانه‌ای ارتش یمن مواضع مزدوران در تپه فاطم در اطراف حریب القرامیش در استان مأرب را هدف حمله قرار داد که در پی این حملات، خسارات سنگینی به مزدوران وارد شد. سه تن از مزدوران نیز در مناطق مختلف بخش صِراوح به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند امنیت التبة السوداء و تعدادی از تپه‌های وادی موزع در استان تعز را برقرار کنند که در پی این عملیات شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و تعدادی از خودروهای آن‌ها منهدم شد. همچنین مراکز تجمع متجاوزان در شمال المخا نیز هدف حملات نیروهای یمنی قرار گرفت.

یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع متجاوزان سودانی در شمال کوه نابضه در بخش موزع در استان تعز را هدف قرار داد که در پی این حملات شماری از نظامیان سودانی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند و یک خودروی آن‌ها نیز منهدم شد.

از سوی دیگر نیروهای یمنی در ادامه عملیات خود با هدف متوقف ساختن تجاوز، مراکز تجمع مزدوران در نوبه صابر در بخش الغیل و غرب آن در استان الجوف را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی خود قرار دادند.

4 تن از مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف پادگان السلان در بخش الغیل در استان الجوف ب از پای در آمدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند، که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بی‌گناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار