ارتش سوریه محله «القابون» را آزاد کرد/ نخستین گروه تروریست‌ها از قابون خارج شدند

پس از اینکه ارتش سوریه موفق شد محله القابون دمشق را آزاد کند، توافقی با تروریست‌ها صورت داد تا همه آنها از این منطقه خارج شوند.
کد خبر: ۲۳۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ - 14May 2017
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت شنبه (روز گذشته) موفق شد محله «القابون» واقع در شمال دمشق را به صورت کامل آزاد و اکثر تونل‌های وابسته به تروریست‌ها را منهدم کند.

فرمانده ارتش سوریه در قابون نیز اعلام کرد که این محله، انبار مهم سلاح برای تروریست‌های حاضر در «عربین، حرستا و دوما» است و باید همه تونل‌های منتهی به این مناطق بسته شود.

پس از آزادسازی این محله، توافقی میان دولت سوریه و تروریست‌ها حاصل شد تا این منطقه به صورت کلی از حضور تروریست‌هایی که مصالحه را نمی‌پذیرفتند، تخلیه شود.

در همین زمینه، «بشر الصبان» استاندار دمشق اعلام کرد که نخستین گروه از تروریست‌های القابون از این منطقه خارج شدند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که بر اساس این توافق تروریست‌هایی که تمایل به خروج از القابون دارند به سوی استان ادلب اعزام خواهند شد.

به گزارش الجزیره، پیشتر نیز گفت‌وگوهایی انجام شد که بر اساس آن ارتش سوریه کنترل منطقه را در دست می‌گرفت و در مقابل یک گذرگاه امن برای تروریست‌ها ایجاد می‌کرد تا خارج شوند، ولی این گفت‌وگوها به خاطر مقصد تروریست‌ها به شکست انجامید؛ زیرا برخی از آنها خواهان انتقال به غوطه شرقی بودند که یکی از مراکز تروریست‌های معارض در ریف دمشق به شمار می‌رود.

این توافق، پس از حصول یک توافق مشابه برای تخلیه مناطق مجاور در محله های برزه و تشرین دمشق است و بر اساس این توافقها بیش از 1200 فرد مسلح به ادلب منتقل شدند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار