توسط «الحشد الشعبی» صورت گرفت؛

آزادسازی یک فرودگاه نظامی مهم در غرب موصل

نیروهای داوطلب مردمی عراق در ادامه پیشروی‎های خود در جنوب منطقه «قیروان»، فرودگاه نظامی استراتژیک «سهل سنجار» واقع در نزدیکی مرز عراق با سوریه را آزاد کردند.
کد خبر: ۲۳۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ - 18May 2017
آزادسازی یک فرودگاه نظامی مهم در غرب موصل
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، نیروهای الحشد الشعبی امروز با پیشروی در جنوب منطقه «قیروان» در غرب استان نینوی موفق شدند فرودگاه نظامی «سهل سنجار» را از دست داعش آزاد کنند.

الحشد الشعبی اعلام کرد که فرودگاه مهم و استراتژیک «سهل سنجار» در جنوب قیرون و در غرب موصل و در نزدیکی مرز عراق با سوریه قرار دارد.

نیروهای داوطلب مردمی عراق امروز همچنین موفق شدند سه روستا در جنوب قیروان از جمله روستای «خمس تلول» را آزاد کنند که با آزادسازی آن به فرودگاه «سهل سنجار» نزدیک شدند.

الحشد الشعبی امروز همچنین اعلام کرد که نیروهای آن موفق شدند روستای «عین فتحی» در شمال قیراون را آزاد کنند که با تسلط بر روستای عین فتحی، جاده تل قصب-قیروان تحت کنترل نیروهای عراقی درآمده و خطوط امدادرسانی داعش قطع شده است.

پایگاه خبری الحشد الشعبی گزارش داد که لشکر 14 آن روز پنجشنبه موفق شد روستای «ادحیله» در جنوب قیروان را آزاد کنند.

الحشد الشعبی روز گذشته نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار روستا در پنجمین روز عملیات «محمد رسول‌ الله 2» در ناحیه «القیروان» در منطقه «سنجار» از اشغال داعش خارج شده است.

در این بیانیه آمده است که نیروهای الحشد الشعبی، روستای «ثری الکراح»، «تل الضلع» و «تل الزنانیر» را در جنوب «القیروان» و روستای «تل باشوک» را در شمال این ناحیه آزاد کرده‌اند.

عملیات «محمد رسول الله 2» از شش روز گذشته برای آزادی منطقه «القیروان» منطقه «سنجار» واقع در غرب استان نینوی آغاز شد و نیروهای الحشد الشعبی از سه محور با تروریست‌های داعش درگیر شده‌اند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها