ماتیس:

«ترامپ» دستور تشکیل فوری ائتلاف جدید ضد داعش داده است

وزیر دفاع آمریکا گفت رئیس جمهور این کشور دستور داده است تا بر ائتلاف ضد داعش قبلی تجدید نظر شود و فورا کمپینی بر علیه داعش تشکیل شود.
کد خبر: ۲۳۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ - 19May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا گفت: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا دستور داده است تا فورا کمپینی علیه داعش تشکیل شود.

ماتیس گفت: «ترامپ» به وزارت دفاع دستور داده بود تا همه بخشهای وزارت دفاع بر مسئله ائتلاف ضد داعش تجدید نظر کنند، و اکنون دستور داده است تا فورا یک کمپین ضد داعش ایجاد شود.

وی افزود: ما بیش از ۵۵ درصد سرزمین‌های داعش را گرفته‌ایم و بیش از ۴ میلیون نفر را آزاد کرده‌ایم و داعشی‌ها حتی یک اینچ از سرزمین‌هایشان را پس نگرفته‌اند. هدف ما این بوده است که کمترین تلفات را در میان غیرنظامیان داشته‌ایم.  

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه هم‌ اکنون عملیات‌هایی ضد داعش در لیبی در‌حال انجام شدن است، از اتمام عملیات نیروهای آمریکایی در این قاره خبر داد.

 «ماتیس» تصریح کرد: ائتلاف ضد داعش  و کاخ سفید از نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال سوریه را از دست داعش آزاد کردند، حمایت کرده  و در عملیات آزادسازی شهر «رقه» پایتخت داعش نیز شرکت خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها