بازگشایی جاده مرزی سوریه-عراق/ ادامه پیشروی ارتش در شرق «حمص» و هلاکت ده‌ها داعشی

منابع سوری از پاکسازی نقاط مرزی سوریه و عراق از مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها پس از رسیدن نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان و آماده شدن نیروها برای شکستن حلقه محاصره شش ساله استان «دیرالزور» و سرکوب تروریست‌های داعشی خبر دادند.
کد خبر: ۲۴۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ - 12June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یک فرمانده میدانی گفت: لحظاتی پیش جاده مواصلاتی در مرزهای سوریه و عراق باز شد و  تردد کامیون‌ها پس از برچیده شدن موانع خاکی در مرزهای عراق ازسرگرفته شد.

این فرمانده میدانی افزود : نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان به مرزهای عراق رسیدند و در حال حاضر نیروها به کشف و خنثی‌سازی تمام مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی در صحرا می‌پردازند تا زمینه عبور کامل خودروها میان عراق و سوریه را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: هدف نهایی از عملیات نیروها در صحرا رسیدن به دیرالزور و شکستن حلقه محاصره استان دیرالزور است که تروریست‌های داعشی از شش سال پیش آن را در محاصره خود قرار داده‌اند.

در همین چارچوب، ارتش سوریه و همپیمانان با پشتیبانی هوایی روسیه به عملیات خود در حومه شرقی حمص در امتداد صحرای شرقی ادامه می‌دهد به طوری که توانست در محور «آراک» در خلال دومین مرحله از عملیات پیشروی کند که از روز گذشته به سمت میدان نفتی آراک و منطقه «السخنه» مهمترین دژ گروه تروریستی داعش در منطقه آغاز شده است.

نیروهای  ارتش سوریه همچنین بخش‌های وسیعی از شمال منطقه «طفحه» در شمال شرقی فرودگاه نظامی «التیفور» در حومه شرقی حمص را آزاد کرده‌اند.

در «دیرالزور» هم یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که بیش از 60 تروریست داعشی در اطراف «تیپ التامین» و اطراف فرودگاه نظامی به هلاکت رسیده‌اند.

از جنوب سوریه هم خبر می‌رسد که ارتش سوریه منطقه «تجمع المدارس» و مسجد السلطان در محور اردوگاه درعا را در سایه گلوله‌باران شدید تروریست‌ها پاکسازی کرد.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش به عملیات خود در منطقه «البرغوثیه» و مناطق اطراف در حومه السلمیه در شرق حماه با پشتیبانی هوایی روسیه ادامه می‌‌دهند.

خبر دیگر اینکه درگیری‌های شدید میان گروه‌های تروریستی موسوم به فرقه  الحمزه و احرار الشام در شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب آغاز شده است، نیروهای موسوم به سپرفرات مورد حمایت ترکیه بر این شهر مسلط هستند، این در حالی است که خبرهایی از جدایی تعداد بیشتری از افراد مسلح سپرفرات و پیوستن آنها به ارتش سوریه حکایت می‌کند.

برخی منابع از دخالت طرف  ترکیه‌ای برای توقف درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی خبر داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار