آن‏قدر ايستادگى و مقاومت خواهم كرد تا خداوند گناهان مرا بريزد

شهید ابوالفضل فرمانيان در وصیت‌نامه‌اش نوشت: آن‏قدر ايستادگى و مقاومت خواهم كرد تا خداوند گناهان مرا بريزد. تا زمانى كه جبهه‏‌هاى جنگ به نيرو نياز دارند، حضور خواهم داشت تا پرچم اسلام عزيز سرافراز بماند.
کد خبر: ۲۴۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ - 19June 2017
آن‏قدر ايستادگى و مقاومت خواهم كرد تا خداوند گناهان مرا بريزدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ابوالفضل فرمانيان سال 43 در آران متولد شد و بعد از يك سال و نيم به ‏همراه خانواده به كاشان هجرت كرد. با اين‏كه او در دوران قيام مردم ايران عليه رژيم پهلوى نوجوانى بيش نبود ولى در تظاهرات و راهپيمايى‏‌هاى مردم عليه رژيم پهلوى شركت مى‏‌كرد كه در يكى از درگيرى‏‌ها از ناحيه دندان جراحت ديد.

با پيروزى انقلاب اسلامى، جهت كمك به روستاييان وارد جهاد سازندگى كاشان شد و مدت سه سال در اين نهاد مشغول خدمت بود. ابوالفضل در سال 1361 به عضويت سپاه كاشان درآمد و در اولين مأموريت به منطقه كردستان اعزام شد و در طول بيش از سه ماه خدمت، مأموريت‌هاى سختى را اجرا نمودند كه در يكى از اين مأموريت‌ها از جمع نوزده نفره آن‏ها حدود دوازده نفر به شهادت رسيدند.

فرمانیان در اسفند 1362 ازدواج كرد. چهار ماه بعد يعنى تيرماه سال 1363 زندگى مشترك خود را آغاز كرد ولى دو ماه بعد (شهريور 1363) مجددا به جبهه جنگ اعزام شد. در طول اين مأموريّت دو بار به مرخصى آمد. وى سرانجام در 1363.12.22 در جزيره مجنون (عمليّات بدر) به شهادت رسيد.

فرازى از وصيت‏‌نامه شهيد ابوالفضل فرمانيان

«برخى از مؤمنان مردان بزرگى هستند كه به عهد و پيمانى كه با خدا بسته‌‏اند كاملاً وفا كردند. سپس گروهى به آن عهد ايستادگى كردند (تا شهيد شدند) و برخى به انتظار مقاومت بودند و عهد خود را تغيير ندادند». (قرآن كريم)

سلام و درود به منجى عالم بشريت و سلام به رهبر كبير انقلاب اسلامى ومجاهدان و رزمندگان كه در راه اسلام به رزم خود ادامه می‌دهند. من بر اساس وظيفه شرعى و اسلامى پا به عرصه ميدان دفاع از سرزمين گذاشتم و هيچ‏گاه از تعهد خود برنخواهم گشت.

آن‏قدر ايستادگى و مقاومت خواهم كرد تا خداوند، گناهان مرا بريزد. تا زمانى كه جبهه‏‌هاى جنگ به نيرو نياز دارد، حضور خواهم داشت تا پرچم اسلام عزيز سرافراز بماند.

اگر در اين مبارزه، خداوند ما را لايق دانست و شهادت را نصيب‌مان كرد چه فوز عظيمى بالاتر از اين، ما به عشق امام حسين علیه السلام و براى رضاى خداوند و پايدارى اسلام عزيز پا به عرصه جنگ گذاشته و هر چه مشكل هم باشد به جان خريداريم و تا آخرين قطره خون پايدارى مى‏‌كنيم.

پدر و مادر عزيزم! از شما مى ‌خواهم با سختى ‌ها و ناملايمات دست و پنجه نرم كنيد. هيچ ‏وقت از ياد خدا غافل نشويد. هميشه و در همه حال خدا را ياد كنيد.

پيرو رهبر كبير انقلاب (امام خمينى) باشيد و براى او دعا كنيد. مرا حلال كنيد، من به شما خدمتى نكرده‌‏ام. بر شهادت من گريه نكنيد و ناراحت نباشي ، خوشحال باشيد كه چنين فرزندى داشتيد و در راه خدا تقديم كرديد. ما امانتى بيش در دست شما نبوديم.

مردم عزيز! هيچ‏گاه امام عزيزمان را تنها نگذاريد، جبهه‏‌هاى جنگ را تقويت كنيد. پشت جبهه را مستحكم نگهداريد تا جبهه‏‌ها تقويت شوند. آگاه و هوشيار باشيد تا دشمن به شما ضربه نزند.

خواهرانم! مواظب اعمال و رفتارتان باشيد. حجاب خود را حفظ كنيد زيرا سياهى چادر شما كوبنده‏‌تر از سرخى خون رزمندگان است. با حجاب‌تان مانع پايمال شدن خون شهيدان شويد، اگر در اين امر سستى كنيد، دشمن به ما ضربه خواهد زد كه با همين ترفند توانسته‏‌اند كشورهاى اسلامى را به تسلّط خود دربياورند.

روحش شاد و یادش گرامی
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار