صبح امروز؛

نخستین جلسه شورای اسناد و مدارک دفاع مقدس برگزار شد

نخستین جلسه شورای اسناد و مدارک دفاع مقدس صبح امروز در ساختمان کتابخانه و اسناد ملی برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ - 19June 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نخستین جلسه شورای اسناد و مدارک دفاع مقدس امروز ۲۹ خردادماه در ساختمان کتابخانه و اسناد ملی با حضور امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم‌زاده جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار غلامرضا علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، سردار محمد‌تقی عصار معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از نمایندگان تام الاختیار نهادهای لشکری و کشوری برگزار شد.

امیر فهمیده در ابتدای این نشست اظهار داشت: آیین‌نامه حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس اواخر سال گذشته توسط هیأت امنا و با تایید سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصویب شد.

وی افزود: این آیین‌نامه در ۱۰ ماده و پنج تبصره با هدف ایجاد روش یکنواخت برای مدیریت بر فرآیند شناسایی، جمع‌آوری تا نگهداری اسناد مرتبط با دفاع مقدس برای جلوگیری از تحریف و فراموشی تاریخ دفاع مقدس، تصویب شد.

نخستین جلسه شورای اسناد و مدارک دفاع مقدس برگزار شد

امیر فهمیده با بیان اینکه جلسات شورای اسناد و مدارک دفاع مقدس هر 2 ماه یک بار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از اعضای شورا درخواست می‌شود در اسرع وقت یک نسخه الکترونیکی از اسناد سازمان مربوطه را به سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تحویل دهند.

سردار علاماتی در ادامه این جلسه اظهار داشت: وظایف و اختیارات شورای اسناد به از جمله سیاست‌گذاری، هدایت، هماهنگی و نظارت بر کلیه فرآیندهای مربوط به اسناد و مدارک دفاع مقدس در سطح کشور، منطقه و بین‌الملل، تصویب دستورالعمل نحوه کشف، دسترسی تا تعیین تکلیف اسناد و مدارک دفاع مقدس، تصویب آیین‌نامه امحا اوراق، اسناد و مدارک زائد دفاع مقدسی و استانداردسازی و تصویب فرم‌های مورد نیاز در حوزه اسناد و مدارک دفاع مقدس و .‌.‌. اشاره کرد.

وی با اشاره به وظایف کمیته اسناد استانی، گفت: کمیته اسناد استانی وظیفه هدایت و هماهنگی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های مجری و مشمول در سطح استان را برای اجرای این آیین‌نامه بر عهده دارد.

سردار علاماتی در خصوص سازمان‌ها و دستگاه‌‎های مجری و مشمول این آیین‌نامه، عنوان کرد: کلیه وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و سایر دستگاه‌های کشوری و لشکری، موسسات فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد، موسسات عمومی غیردولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت‌های تحت پوشش وابسته یا تابعه آن‌ها و تمام سازمان‌ها و شرکت‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه‌ عمومی دولت استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها