نزاع در سوریه؛ جنگی که از یک بازی فوتبال آغاز شد!

کتاب «بهار کردی، نقشه جدید خاورمیانه» تاریخ کردها را طی یکصد سال اخیر در ترکیه، سوریه و عراق ترسیم می‌کند، در حالی که حرکت آنها را به سوی یک جامعه منسجم سیاسی نیز نشان می‌دهد.
کد خبر: ۲۴۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ - 12July 2017
نزاع در سوریه؛ جنگی که از یک بازی فوتبال آغاز شد!
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «بهار کردی، نقشه جدید خاورمیانه» به نویسندگی «دیوید ال‌فیلیپس» تاریخ کردها را در یک قرن اخیر در خاورمیانه ترسیم می‌کند.
 
«خیانت»، «تجاوز»، «پیشرفت‌ها»، «مخاطره و فرصت» چهار فصلی است که نویسنده به تفصیل در موردمسائل کردها در غرب آسیا پرداخته است.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است:
 
«کردها، اکنون در یک تقاطع تاریخی قرار گرفته‌اند، این کتاب نیز راوی داستان سرگذشت آن‌هاست. پژوهشگران فراوانی از مساله کرد و خاورمیانه مطلعند، اما در مقایسه با من، شمار اندکی از آنها با سابقه‌ای طولانی، درگیر مسائل مرتبط به کردها بوده‌اند. قلیلی از این پژوهشگران از تجربه کاری من با کردها، همگام با اطلاع از خطوط حزبی و کشورهای مختلفی که در آنها زندگی می‌کنند، برخوردارند؛ و شمار اندکی از این پژوهشگران در مقام یک پژوهشگر، کنشگر و یک مقام سیاسی رسمی به سان من درگیر این مساله بوده‌اند، این صفحات، راوی تاریخ تراژیک خیانت‌بار و داستان امیدوارنه‌ای از پیشرفت و تحول برای کردهایی نیز هستند که آماده تحقق بخشیدن به حقوق و آروزهای ملیشان برآمده‌اند.» 

«بهار کردی، نقشه جدید خاورمیانه» در 241 صفحه به قلم «دیوید ال‌فیلیپس» و ترجمه «آزاد حاجی‌آقایی» نوشته شده و در هزار نسخه توسط  انتشارات «رامان سخن» منتشر شده است.
 
 انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها