نتانیاهو:

تل‌آویو همکاری نظامی ایران با سوریه و لبنان را تحمل نمی‌کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد این رژیم فعالیت‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی ایران در سوریه و لبنان را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۲۴۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ - 17July 2017
تل‌آویو همکاری نظامی ایران با سوریه و لبنان را تحمل نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به پاریس سفر کرده است، بعد از دیدار با امانول ماکرون رئیس جمهور فرانسه به خبرنگاران اسرائیلی گفت: در لبنان علاوه بر حزب الله، حماس نیز به دنبال محکم کردن جای پای خود است. به همین دلیل، من از فرانسه که در لبنان نفوذ زیادی دارد، خواستم که از نفوذ خود در لبنان برای مقابله با آن استفاده و از تبدیل این کشور به پایگاه سازمان‌های تروریستی جلوگیری کند.

«جروزالم پست» در ادامه به نقل از نتانیاهو افزود: من همچنین مساله تلاش ایران برای استقرار پایگاه دائمی زمینی، هوایی و دریایی در سوریه را مطرح کردم و گفتم که اسرائیل مخالف توافق آتش‌بس میان آمریکا و سوریه است چرا که این موضوع ایران را از مرزهای اسرائیل دور می‌کند اما حضور نظامی این کشور در سوریه را دائمی می‌کند.

وی افزود: استقرار پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه چیزی است که اسرائیل هرگز آن را تحمل نخواهد کرد.

نتانیاهو همچنین خاطر نشان کرد: ایران نه تنها مایل به اعزام مستشار نظامی به سوریه بلکه به دنبال ایجاد پایگاه زمینی در آنجاست و این امر می‌تواند معادلات منطقه را تغییر دهد. وی افزود: تل‌آویو مخالف توافق آتش‌بسی است که ایران را قادر می‌کند حضور نظامی دائمی در سوریه داشته باشد. 

یک مقام اسرائیلی نیز به روزنامه هاآرتص گفته است: «توافق آتش‌بس در جنوب سوریه توافق بسیار بدی است و نیازهای امنیتی اسرائیل را مد نظر قرار نداده است.»

روسیه و آمریکا دو هفته پیش برای برقراری آتش‌بس در مناطق همجوار با بلندی‌های جولان و مرز اردن توافق کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بارها از این توافق تمجید کرده و آن را دستاورد اصلی دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه توصیف کرده است.

نتانیاهو همچنین به خبرنگاران اسرائیلی گفت که اسرائیل هیج قصدی برای تغییر شرایط حرمین در قدس ندارد و موضوع حمله هفته گذشته در قدس را با محمود عباس و پادشاه اردن در میان گذاشته است.

هفته گذشته یک عملیات شهادت‌طلبانه در قدس منجر به کشته شدن 2 نظامی اسرائیلی شد. پس از آن نظامیان اسرائیلی درهای مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار