پیکر پاک ۴ شهید خوزستانی به وطن بازگشت + مشخصات

پیکر پاک ۴ شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس به خاک خوزستان بازگشت.
کد خبر: ۲۴۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ - 17July 2017
پیکر پاک ۴ شهید خوزستانی به وطن بازگشت + مشخصات
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پیکر مطهر 4 تن از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس خوزستان پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی شناسایی شد.

پیکر پاک و مطهر این 4 شهید شناسایی شده امروز دوشنبه 26 تیر ماه از طریق فرودگاه‌ بین‌المللی اهواز به خوزستان منتقل شد و مورد استقبال مسئولان لشکری و کشوری قرار گرفت.

آئین استقبال از پیکر مطهر این شهدای والامقام با حضور مسئولان استانی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در فرودگاه اهواز انجام شد و خانواده‌های شهدا فرزندان خود را در آغوش گرفتند.

رجعت شهید بهبهانی پس از 34 سال

یکی از این شهدای والامقام شهید سید ماندنی موسوی فرزند سید حمدالله است که در تاریخ دهم خرداد ماه سال 1343 در شهرستان بهبهان و دیار سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی دیده به جهان گشود.

این دلیرمرد خوزستانی در زمان هجوم دشمن به خاک ایران اسلامی پا به پای رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در روز پنجم اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل شد.

شهید سید ماندنی موسوی در حالی که 19 بهار از زندگی بابرکتش سپری شده بود در منطقه عملیاتی جزیره مجنون آسمانی شد و نام خود را در زمره شهدای اسلام به ثبت رساند.

این ثلاله زهرا(س) از زمان شهادت تا کنون جزو شهدای جاویدالاثر استان خوزستان بود و پیکر پاکش پس از 34 سال به خاک وطن بازگشت.

بازگشت شهید عملیات خیبر

یکی دیگر از این شهدای والامقام شهید رضا شجاعی فرزند ماندنی نام دارد که در تاریخ 9 خرداد سال 1341 به دنیا آمد و در زمان تجاوز رژیم بعث عراق به خاک پاک ایران به جبهه اعزام شد.

این جوان دلیر پس از حضور در جبهه در تاریخ هشتم اسفند سال 1362 در عملیات خیبر شربت شهادت را نوشید و آسمانی شد.

شهید رضا شجاعی در سن 21 سالگی در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش از آن زمان تاکنون بی‌نشان بود.

سرانجام پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی پیکر رزمنده دلیر اسلام شهید رضا شجاعی توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شد و پس از 34 سال به خاک پاک وطن بازگشت.

شهیدی از پایتخت مقاومت ایران

شهید غلامحسین دیمی فرزند حسن نیز یکی دیگر از شهدای شناسایی شده خوزستان است که در تاریخ 15 مرداد ماه سال 1340 دیده به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

این دلیرمرد خوزستانی پس از حضور در جبهه‌های نور علیه ظلمت در تاریخ 25 تیر ماه سال 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسید و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت.

شهید غلامحسین دیمی در سن 21 سالگی در منطقه عملیاتی شرق بصره کتیبان به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از 35 سال شناسایی شد.

پیکر این شهید والامقام بعد از ظهر امروز به همراه پیکر مطهر دیگر شهدا از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به خاک پاک خوزستان بازگشت.

شناسایی شهید اهوازی عملیات کربلای 4

پیکر پاک یکی از شهدای جاویدالاثر اهواز پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی شناسایی شد و به زودی به زادگاهش منتقل می‌شود.

شهید عبدالکریم کجبافی(کجباف) فرزند محمدمهدی از رزمندگان اهوازی است که در 4 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید و پیکر مطهرش تا کنون به وطن بازنگشته بود.

پیکر مطهر این دلیرمرد خوزستانی که در 18 دی ماه سال 1346 در اهواز دیده به جهان گشود در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص تفحص شد و عصر امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به زادگاهش انتقال یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها