وزیر خارجه جمهوری آذربایجان:

روی 70 تا 80 درصد از سند نهایی رژیم حقوقی «دریای خزر» توافق شد

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای اعلام کرده که کشورهای ساحلی «دریای خزر» به سند نهایی درباره رژیم حقوقی این دریا نزدیک شده و تا 80 درصد روی این سند توافق کرده‌اند.
کد خبر: ۲۴۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳ - 17July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در یک مصاحبه از توافق 5 کشور ساحلی «دریای خزر» روی 70 تا 80 درصد از سند نهایی رژیم حقوقی این دریا خبر داده است.

به گزارش «آذر نیوز»، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرده که کشورهای ساحلی به حصول تصمیم نهایی درباره رژیم حقوقی دریای خزر نزدیک شدند.

«المار ممدیاروف»  در مصاحبه با «ریانووستی» گفت که «برای تعیین رژیم حقوقی دریایی خزر، یک گروه کاری دارد در سطح معاونان وزیر خارجه در حال کار کردن است. اگرچه تاکنون حصول به اجماع نهایی ممکن نشده اما مذاکره و جوی از فهم متقابل بین طرف‌ها شکل گرفت. حدود 70 تا 80 درصد سند نهایی مورد توافق قرار گرفته است».

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «یک حقیقت مثبت آن است که کشورهای حوزه دریای خزر توانستند گام به گام به سمت راه‌حل پیش بروند و با هم متحد شوند».

قرار است پنجاهمین نشست گروه کاری معاونان وزرای خارجه 5 کشور ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان ماه سپتامبر در ایران برگزار شود.

منبع: عنوان


نظر شما
پربیننده ها