دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

نمایش موشک‌های بومی ایران در ماکس 2017

دو موشک ضدزره و ضد پهپاد ایرانی «سدید »و «قائم» در نمایشگاه هوایی ماکس 2017 روسیه یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های هوافضای جهان به نمایش درآمدند.
کد خبر: ۲۴۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ - 20July 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، نمایشگاه هوایی ماکس 2017 یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های هوافضای جهان است که همه ساله آخرین تکنولوژی و دستاوردهای ارائه شده را در این حوزه در معرض دید مخاطبان جهانی قرار می‌دهد.

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی نیز چون سنوات گذشته در این نمایشگاه حضور یافته و آخرین دستاوردهای خود را در حوزه موشک های ضد زره و دوش پرتاب را در این نمایشگاه ارائه کرده است.
 
موشک قائم که نوع ارتقا یافته موشک tow آمریکایی است نوعی موشک دوش پرتاب است که با برخورداری از هدایت اپتیکی پس از شناسایی اهداف قادر به تعقیب و انهدام آن است. در این مدل موشک‌ها از هدایت سیمی و هدایت پرتو لیزری استفاده می‌شود. نوع هدایت این موشک به موشک ضد زره «دهلاویه» قدرتمندترین موشک ضد زره ایرانی که به کرنت ایرانی نیز مشهور است، شباهت دارد. (گزارش دفاع پرس در خصوص کرنت ایرانی را اینجا بخوانید.)
 
این موشک در برابر انواع بالگردهای رزمی - پشتیبانی و انواع پهپادها و هواگردهای متخاصم قابلیت عملیاتی دارد.


 
براساس مطالب ارائه شده در نمایشگاه ماکس 2017، برد این موشک 6 کیلومتر وزن آن 19.5 کیلوگرم و سرعت آن بین 240 الی 310 متر بر ثانیه عنوان شده است. وزن سر جنگی آن 1.7 کیلوگرم بوده و دارای 500 عدد ترکش نیز هست.

موشک هدایت شونده «سدید» دیگر دستاورد بومی ایرانی است که در این نمایشگاه ارائه شده، این موشک با قابلیت هوا به سطح قادر است از روی پهپاد اهداف را شناسایی و مورد اصابت قرار دهد.
 
موشک سدید قابلیت نصب بر روی بالگردهای رزمی را دارد و با لانچر چهارتایی در دو طرف بالگردها نصب می شود.
 
نمایش موشک‌های بومی ایران در نمایشگاه هوایی روسیه 
 
این موشک با سامانه های هدایت اپتیکی، لیزری یا فروسرخ قارد است اهداف ثابت و متحرک زمینی را مورد اصابت قرار دهد. موشک «سدید» بر روی پهپاد شاهد نصب شده و شنیده ها حاکی از اجرای عملیات و انهدام مواضع داعش توسط آن دارد.

وزن کلی آن 34 کیلوگرم است، طول آن 1630 میلی متر و قطر آن 152 میلی متر بوده و از سر جنگی شدید الانفجار و ترکش شونده برخوردار است.
 
 این موشک به لحاظ برد عملیاتی و سطح کارآیی با موشک هلفایر قابل رقابت است.
 
نمایش موشک‌های بومی ایران در نمایشگاه هوایی روسیه 
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار